Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   Profielen van keukenketens (7):
Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (4):
Brugman-klanten gaan voor veilig
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken van Qudata. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens en Keukenconcurrent onder de loep; in deze editie kijken we naar weer een DMG-formule: Brugman.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (2)
Niet alleen Jan Modaal koopt bij Superkeukens
De komende maanden gaat KIM• in een serie analyses profielschetsen maken van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In elk van deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Op deze manier worden de karaktereigenschappen van onze collega’s duidelijk. In deze editie: Superkeukens.
Lees verder ...
 
 
   De eerste cijfers over 2021
Vertrouwen herstelde, maar winkels zijn dicht
Gedurende het corona-jaar 2020 herstelden zowel het consumentenvertrouwen als de koopbereidheid. Het sluiten van ‘niet-essentiële’ winkels op 15 december was echter een nieuwe rem op de consumentenbestedingen. Ook verschoven verkopen van gesloten showrooms naar winkels met afhaalpunten. De eerste cijfers over begin 2021 van het CBS en Qudata op een rijtje...
Lees verder ...
 
 
   Aandelen retailers apparatuur verschuiven licht
Het marktaandeel in aantallen van keukenspeciaalzaken bij de verkoop van inbouwkeukenapparatuur is het afgelopen jaar gedaald van 54,9 procent naar 51,8 procent ten opzichte van het vorige jaar. Het marktaandeel bij de verkoop van vrijstaande apparatuur is daarentegen iets gestegen (30,3 procent in 2020 en 31,4 procent in 2021).
Lees verder ...
 
 
   Kenmerken keukenverkopers
Ikea wordt gewaardeerd om de prijs
In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De antwoorden zijn de basis van deze artikelen, een vorig artikel over dit onderwerp is vorig jaar mei gepubliceerd in KIM•.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretailers (2):
Ikea onderscheidt zich van andere retailers
Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretail
Klant maakt heldere keuze voor retailer
Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren.
Lees verder ...
 
 
   Hoe koken Nederlanders het liefst?
Keukenmerk Etna deed onderzoek naar het kookgedrag van Nederlanders. “Op dit moment zet 56 procent van de Nederlanders de pannen (bijna) iedere avond op het vuur (gaskoken), een derde kookt op induc...
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek toont aan:
Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1)
Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek naar grootste douche-ergernissen
Het onderzoek Achter gesloten badkamerdeuren van hansgrohe onthult de grootste douche-ergernissen van Nederlanders. Met stip op 1 met 40% staat de daling van de watertemperatuur omdat iemand anders in huis de kraan aan zit. Ook een te zachte straal stemt Nederlanders absoluut niet blij, zeker 32% ergert zich hieraan.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Luxaflex
Derde Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vindt meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Qudata naar badkamermarkt
Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend
Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de afgelopen jaren naar 34 procent. Het aandeel van de woonmarkten (voornamelijk Ikea) blijft met rond 16 procent over de jaren ongeveer gelijk.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Twee tot drie keer meer faillissementen door corona
Door de coronacrisis kan het aantal faillissementen in 2021 verdubbelen of zelfs verdrievoudigen ten opzichte van 2019. Het ING Economisch Bureau verwacht voor 2021 dat 1,5% tot 2,5% van de bedrijven bankroet gaat, wat neerkomt op 6.500 tot 10.000 faillissementen.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Winkelpassanten nog niet op pre-corona niveau
Vanaf half april zag Locatus, die continue de ontwikkeling van de passantenaantallen in coronatijd volgt, een redelijk snel herstel van de drukte in binnensteden. Op 23 mei lagen de passantenaantallen...
Lees verder ...
 
 
   Startpagina.nl: Verdubbeling pageviews wonen
Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie.  Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd. Niet heel verrassend voerden ezondheidsvragen de boventoon, maar Nederland raadpleegde ook massaal vragen over huis en tuin.   
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Omzetverwachting ondernemers negatief
Er zijn meer ondernemers die verwachten dat het economisch klimaat verslechtert dan dat het verbetert. Bijna 35 procent van de ondernemers in de detailhandel voorziet een negatiever economisch klimaat.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken