Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   Nieuw label ‘Made in Germany’
In de Nederlandse woonbranche leeft steeds meer het ‘Made in Holland’. Ook bij onze oosterburen is deze trend te zien, namelijk: Made in Germany. Begin juni werd een nieuw label geïntroduceerd do...
Lees verder ...
 
 
   Voorkeuren bij keukenapparatuur
Consument kiest voor kwaliteit én prijs
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de scherpste stijging. Verder blijkt hoe sterk de merken zijn van Bosch, Siemens en Miele, maar ook hoe sterk het merk Samsung wordt.
Lees verder ...
 
 
Qudata-onderzoek naamsbekendheid keukenmerken
IKEA bekendste keukenzaak
IKEA is de bekendste keukenzaak in Nederland. Het Zweedse concern werd door 13 procent van de consumenten spontaan genoemd en neemt daarmee de koppositie over van Keukenconcurrent.<br>Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses. De resultaten van het onderzoek zijn verwerkt in het rapport 'Keukenmerken, naamsbekendheid, imago & positionering 2012'.
Lees verder ...
 
'Een huwelijk na een relatie van 40 jaar'
Itho afzuigkappen krijgen merknaam Novy
Novy is de naam die Novy Nederland voortaan als de merknaam op de Itho afzuigkappen voert. Twee sterke merken vormden hiervoor het fundament, zo laat Sander van 't Hoen weten: 'Novy als marktleider, producent en toonaangevend merk in België en Itho als dé specialist in ventilatie in Nederland.'
Lees verder ...
 
Succesvolle ATAG Achtkastelenloop
Zondag 4 maart stond de traditionele ATAG Achtkastelenloop weer op het programma; voor de 25e keer al weer. “Ook dit jaar hebben 1.000 deelnemers één van de drie afstanden, onder uitstekende omsta...
Lees verder ...
 
Alno: nog twee jaar Esprit
De licentie die keukenproducent Alno heeft voor het leveren van Esprit keukens loopt nog tot eind 2013, zo laat Alno AG weten. Tot dat tijdstip wordt het concept dan ook voortgezet. Esprit liet recent...
Lees verder ...
 
Esprit: afscheid van keukens en badkamers
Tijdens LivingKitchen 2011 was het nog een van de meest opvallende presentaties, in samenwerking met Alno: de Esprit keuken. Esprit-manager Ronald van der Vis geeft echter in het Duitse ‘Handelsblat...
Lees verder ...
 
Miele workshop Taarten van Abel
Abel, de bekende tv-taartenbakker, ontvangt gewoonlijk de kinderen in een gezellige bakkerij in Amsterdam om samen met hen een taart te bakken en naar hun bijzondere verhaal te luisteren. In het verle...
Lees verder ...
 
Huisshow ATAG biedt veel beleving
In oktober hield ATAG Nederland traditiegetrouw haar huisshow in Duiven voor haar merken ATAG, Pelgrim en ETNA. Dit jaar was gekozen voor het thema: 'Beleef... onze merken, onze smaak, onze samenwerking en onze mensen'.
Lees verder ...
 
Merkenbekendheid Duitse keukens niet groot
De Nederlandse keukenconsument kent slechts weinig keukenmerken. Het meest bekend is het Nederlandse keukenmerk Bruynzeel, op enige afstand -op een gedeelte tweede plaats- gevolgd door IKEA en het Dui...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Naamsbekendheid & imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2013 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata Seminar op dinsdag 4 juni a.s.:
Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata en Qumedia organiseren op maandag 8 april een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata en Qumedia organiseren op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt m...
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Seminar maandag 4 juni:
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata organiseert op maandag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessel.
Lees verder ...
 
Thuisin presenteert topmerk: LOOKin
Onder de naam LOOKin introduceert woonformule Thuisin een premium collectie verf, raamdecoratie, gordijnstof en tapijt. Een kwalitatief hoogwaardig assortiment, dat qua prijsstelling bovenin zit en qua samenstelling helemaal op elkaar is afgestemd. "Met LOOKin koop je beleving", zegt directeur Mark Brouwer van Thuisin. <br>
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid badkamermerken
In april heeft Qudata een onderzoek gehouden naar de naamsbekendheid van badkamermerken en badkamerwinkels onder ruim 600 consumenten die het afgelopen jaar een badkamer hebben gekocht of dat het aank...
Lees verder ...
 
Consumenten beoordelen keukenwinkels
IKEA bekendste keukenzaak
IKEA is de bekendste keukenzaak in Nederland. Het Zweedse concern werd door 13 procent van de consumenten spontaan genoemd en neemt daarmee de koppositie over van Keukenconcurrent. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken