Column Natale Het financieren van investeringsuitgaven en de CAPEX In de vorige editie heb ik jullie meegenomen in de werkkapitaal ratio’s. Nu gaan we het hebben over investeringen in bedrijfsmiddelen en de wijze waarop geldverstrekkers kijken naar de haalbaarheid ... Lees verder ... |
Column Olaf Personeelstekort, ondernemerschap en educatie Personeel wordt voor retailers steeds belangrijker, niet alleen voor de verkoop aan klanten maar ook voor de ondersteuning van de retailoperatie. Het personeelstekort loopt momenteel echter steeds ver... Lees verder ... |
(Deel 2) Het familiebedrijf: het bedrijf verkopen aan derden
“Help, we hebben geen opvolger” In een reeks artikelen nemen wij de lezer mee in de ins en outs van familiebedrijven, waarbij we in elke aflevering dieper ingaan op een specifiek thema. In de eerste aflevering las u een introductie over het familiebedrijf; wanneer ben je eigenlijk een familiebedrijf? Volgens de definitie die bij BDO wordt gehanteerd, wanneer er op beslissingsniveau meer dan één familielid actief is in een bedrijf, of wanneer er sprake is van opvolging op de loonlijst, bijvoorbeeld wanneer er kinderen werkzaam zijn in het bedrijf die nog geen beslissingsbevoegdheid hebben, maar waarvan het wel de bedoeling is dat zij in de toekomst het bedrijf overnemen. Lees verder ... |
De kracht van lokale online platforms Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving... Lees verder ... |
‘Reshoring’ terug op de agenda Naast de structurele veranderingen van de sector, die versterkt worden door de coronacrisis, zijn er nu ook andere uitdagingen voor de retailers: personeelstekort, stijgende grondstof- en energieprijz... Lees verder ... |
De toekomst van de retail De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ... Lees verder ... |
Omnichannel is het nieuwe normaal Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000... Lees verder ... |
Financiering van groei op online platforms Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail. Online platforms nemen daarbij een steeds belangrijkere positie in. Retailers en merken staan voor de keuze om wel of niet te gaan sam... Lees verder ... |
Veranderingen komen in een stroomversnelling De coronapandemie maakt dat bestaande structurele veranderingen in een stroomversnelling komen, mede door toenemende concurrentie en de verdere shift naar online. Door deze ontwikkelingen staat de det... Lees verder ... |
Na een onstuimig jaar weer volop uitdagingen De corona pandemie is nog niet voorbij, maar hoe de retailsector omgaat met de structurele en fundamentele veranderingen blijft bepalender voor de toekomst dan de stand van de economie. Het afgelopen ... Lees verder ... |