Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Rechtstreeks kopen in Amerika
De meeste retailers over de hele wereld erkennen dat de dhz-beweging in de Verenigde Staten is begonnen. Amerikaanse fabrikanten produceren dan ook vaak unieke, interessante en exclusieve producten voor deze markt.
Elco Brinkman ziet weer kansen voor bouw- en woonbranche
"Inspireer de consument"
"We moeten elkaar geen somberheid aanpraten." Elco Brinkman, voorzitter van Bouwend Nederland en van de CDA-fractie in de Eerste Kamer, ontkent allerminst dat de woningmarkt in een dip zit, maar ziet voldoende lichtpunten. "De consument wil zekerheid van de overheid en inspiratie en ideeën van ondernemers."
Omzet Zevij stijgt
Zevij, de inkooporganisatie voor de technisch groothandel en de ijzerwarenvakhandel, heeft in 2011 een omzetstijging van 11 procent behaald. Dat is goed voor een totale omzet van 235 miljoen euro.
Finse Walki Group neemt Meuwissen over
De Finse Walki Group, producent van technische laminaten en beschermend
verpakkingsmateriaal, heeft begin oktober de aankoop aangekondigd van Meuwissen Industrie
B.V., producent van flexibele verpakki...
Lichte omzetstijging voor dhz-branche verwacht
Aan de omzetdaling voor de dhz-branche, die in het derde kwartaal van 2007 is ingezet, komt eindelijk een einde. Dat meldt ABN AMRO in z'n Sectormonitor Retail van september 2011. De omzet over 2011 zal dit jaar met een procent groeien, na drie achtereenvolgende jaren te zijn gedaald. De groei is met name het gevolg van het aantal woningtransacties, dat volgens ABN AMRO met drie procent toeneemt. <br>
Marco Wolters van marktonderzoeksbureau GfK Panel Services
'Consumentgericht denken is noodzaak voor bouwmarkt'
De dhz-markt is verzadigd, de consument heeft keus te over, maar is met name door de komst van internet ook enorm veranderd. Wat kunnen bouwmarkten doen om in die overvolle markt de consument naar hun winkels te trekken? Karwei Magagement vroeg het Marco Wolters, director fashion, durables en services bij marktonderzoeksbureau GfK Panel Services. "De klant laat zich in toenemende mate leiden door emotie en minder door prijs."
Nog 11 miljard aan klussen
Nederlanders hebben voor ruim 11 miljard euro aan niet uitgevoerde klussen in en om het huis liggen. Ruim de helft wil nog deze zomer tenminste een deel daarvan oppakken. Dat blijkt uit onderzoek van MSI-ACI en Marktplaats.
Samenwerking Nicovij-Enorm en Ferney Group definitief
Het strategisch samenwerkingsverband van Nicovij-Enorm in Deventer en de Ferney Group in Heerhugowaard is definitief. De circa honderd leden van Nicovij-Enorm hebben tijdens een ledenvergadering unani...
'Sanering als gevolg van overbewinkeling'
Aantal woonwinkels neemt af
Steeds meer winkels komen leeg te staan, blijkt uit cijfers van Locatus. Q&A Research denkt zelfs dat het aantal woonwinkels de komende tien jaar met 20 tot 35 procent daalt. Alle trends op een rij. Cor Molenaar geeft tips hoe u zich het beste kunt wapenen tegen 'Het nieuwe winkelen'.
Kleine Achterhoekse bouwmarkt wil niet in het keurslijf van een formule
De Tolbrug doet het op eigen kracht
In een tijd waarin fusies aan de orde van de dag zijn en spelers op de dhz-markt steeds groter<br>worden, zijn er ook nog bouwmarkten die onder hun eigen naam een heel eigen koers varen.<br>En zich uitstekend redden. De Tolbrug in Toldijk is er zo één. 'Ik wil mijn zelfstandigheid behouden en niets opgelegd krijgen', aldus eigenaresse Hanneke Snelder.
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
|
|
Tegenwind vraagt om stuurmanskunst
De economie in ons land draaide tot op heden boven verwachting. En dat is positief. Tegelijkertijd zijn de vooruitzichten minder positief. De inflatie laat de omzetten weliswaar financieel stijgen, ma...
|
|
|
CBS-cijfers 2e kwartaal
Het wordt rustiger in de winkels
Na een periode van een oververhitte markt, werd het vanaf het tweede kwartaal van 2022 wat rustiger in de winkels. De diverse segmenten van de woonbranche zagen het volume van hun verkopen dalen, zo blijkt uit de CBS-cijfers. Dit werd echter op gebied van de omzetten deels weer goed gemaakt door stijgende prijzen.
|
|
|
Onverwacht en pijnlijk
Inflatie is terug van weggeweest en domineert momenteel het economische nieuws. Voor velen kwam dit nieuws onverwacht en pijnlijk. Een sterke stijging van het algemene prijspeil kan de koopkracht van ...
|
|
|
CBS-cijfers over eerste helft 2022
Vertrouwen blijft gering; investeringen groeien
Het consumentenvertrouwen -of het gebrek aan vertrouwen- blijft aan het eind van het voorjaar op een dieptepunt, maar daalt niet verder. De Nederlandse consument wordt zelfs iets minder negatief over de economie in komende twaalf maanden. Tegelijkertijd verwachten producenten dit jaar echter bijna 20 procent meer te investeren. (Bron: CBS)
|
|
|
CBS-cijfers over 1e kwartaal
Vertrouwen daalt, uitgaven stijgen
In de afgelopen maanden was sprake van een voortdurende daling van het consumentenvertrouwen en in de koopbereidheid van de consumenten. Dat heeft echter nog geen duidelijke gevolgen voor de uitgaven van diezelfde consumenten. Die uitgaven namen toe, net zoals de omzet van de retail. Natuurlijk speelt het einde van de lockdown daar een rol in.
|
|
|
Column Olaf Zwijnenburg
Commercie via smartphones groeit
Uit Zweeds onderzoek blijkt dat desktops en laptops voor de consument niet meer de populairste devices zijn om online aankopen mee te doen. De smartphone wordt bij online winkelen steeds populairder. ...
|
|
|
Vierde kwartaal 2021
Tegenstrijdige cijfers economie en branche
Wanneer we naar de economische ontwikkelingen van de afgelopen maanden kijken, met als bron de gegevens van het CBS, dan zien we naast positieve ook negatieve cijfers. De consumptie van de huishoudens groeide, maar het consumentenvertrouwen daalde. De omzet van de woonbranche nam toe, maar de internetverkopen groeiden veel minder.
|
|
|
CBS-cijfers over eind 2021
Lichte plus in periode vóór lockdown
Van medio december tot medio januari jl. werd de woonbranche opnieuw getroffen door een lockdown, met sluiting van de showrooms. In de maanden daarvoor was sprake van een lichte plus in de omzetten, zo geven de CBS-cijfers aan. De omzet groeide nog wel, maar er was geen sprake meer van ‘oververhitting’ binnen de diverse segmenten.
|
|
|
CBS-cijfers van dit najaar
Oververhitting van de markt neemt af
Mede door de lockdown en de nadruk op thuiswerken, met daarbij extra bestedingen aan woninginrichting omdat geld voor vakanties etc. beschikbaar kwam, groeiden de uitgaven binnen diverse segmenten van de woonbranche sterk. Aan deze oververhitting lijkt langzaamaan een einde te komen, wanneer we de cijfers van het CBS bestuderen.
|
|
|
Omzetgroei non-food winkels
De retailzomer begint zonnig
De zomer begon in de maanden mei en juni voor de non-food retail redelijk zonnig. De omzet van de non-food winkels groeide, Dat geldt ook voor de winkels in meubels, woninginrichting, doe-het-zelf artikelen en keukens. Het consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen namen toe. Maar INretail maakte wel enkele duidelijke kanttekeningen hierbij.
|
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Volgende