Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Nicovij-Enorm en Ferney Group bundelen krachten
Nicovij-Enorm in Deventer en de Ferney Group in Heerhugowaard gaan een strategisch samenwerkingsverband aan. Beide bedrijven blijven zelfstandig, een fusie is niet aan de orde, maar op strategisch vla...
Lees verder ...
 
Nederlandse vestigingen Husqvarna en Gardena gefuseerd
De Nederlandse vestigingen van Husqvarna en Gardena zijn met ingang van dit jaar gefuseerd. Het bedrijf in tuingereedschappen en –producten gaat verder onder de naam Husqvarna Nederland bv en is gev...
Lees verder ...
 
Bouwsector krabbelt langzaam op
De bouwsector lijkt over z'n dieptepunt heen. Het EIB (Economisch Instituut voor de Bouw) verwacht dat de totale bouwproductie dit jaar met een procent zal groeien ten opzichte van 2010, zo meldt het instituut in haar rapport 'Verwachtingen bouwproductie en werkgelegenheid 2011'. De afgelopen twee jaar werd er nog een totaal productieverlies van vijftien procent geleden.
Lees verder ...
 
Groothandels gaan samen, Fixet naar DGN Retail
Reesink en Ter Hoeven Groep kiezen de aanval
Koninklijke Reesink en de Ter Hoeven Groep gaan hun groothandelsactiviteiten voor de Doe Het Zelf-markt bundelen in de joint venture THR B.V. Tegelijkertijd gaat Reesink's Fixet-formule over naar DGN retail. THR wordt een voorkeursgroothandel voor DGN. Fixet blijft gewoon bestaan als zelfstandige formule en krijgt zelfs een prominente rol binnen DGN.<br>
Lees verder ...
 
Maxeda: investeren, groeien en verkopen
Maxeda-topman Tony DeNunzio verwacht de resterende formulesvan het concern, onder meer de dhz-ketens Praxis en Formido, na twee jaar van de hand te doen. Dat meldt hij in het Financiële Dagblad. DeN...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Geen groei, geen glorie
De afgelopen twee jaar waren zwaar. Verschillende branches zijn onder druk komen te staan, ook diegene waar u dagelijks actief in bent. Maar al te graag wijzen we met zijn allen in de richting van de ...
Lees verder ...
 
OTAK sluit 2010 succesvol af
Met zeven nieuwe winkels sluit meubelformule OTAK uit Amersfoort het jaar 2010 succesvol af. “Wij eindigen dit jaar met in ieder geval twintig OTAK winkels, mogelijk meer want het is nog geen 31 dec...
Lees verder ...
 
Wonenmarkt in houdgreep door passieve consument
Druk op omzet woonbranche houdt aan
De woonbranche sluit het eerst halfjaar van 2010 af met een lichte omzetdaling van 0,9%. Daarmee blijft de omzetontwikkeling min of meer op het peil van de eerste zes maanden van 2009. Vorig jaar werd na zes maanden een omzetdaling van 14,4% genoteerd. Dit blijkt uit recente cijfers van CBW-Mitex.
Lees verder ...
 
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van kantoorverhuurder Regus. 48% van de bedrijven in Nederland zegt met succes sociale media te hebben ingezet om nieuwe klanten te werven en opdrachten binnen te slepen. Daarmee staat Nederland op de vierde plaats achter India, Mexico en Spanje.
Lees verder ...
 
Ruim miljoen mensen wacht met kopen woning
Ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders wachten nog even met het kopen van een huis. Uit het Profiel Huizenkopers van onderzoeksinstituut OTB en brancheorganisatie NVB blijkt dat het niet echt om een kopersstaking gaat, maar meer om massaal uitstelgedrag. Ongeveer 70% van de potentiële kopers wacht nog even vanwege de crisis, 64% zegt te wachten omdat men niet zeker is van de eigen baan, 62% heeft moeite met de verkoop van de huidige woning en 51% maakt zich zorgen om de renteaftrek.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Column Natale
Fysieke winkels in transitie
‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel i...
Lees verder ...
 
 
   Branchecijfers over 2020
Weinig vertrouwen, maar veel ver-thuizing
In de afgelopen weken druppelden recente cijfers over het corona-jaar 2020 binnen uit binnen- en buitenland. Minder faillissementen, een laag consumentenvertrouwen en meer thuiswerken; met als gevolg meer ver-thuizing. Cijfers vanuit Duitsland geven aan, dat ook daar de meubel- en keukenbranches vanaf de zomermaanden in omzet groeiden.
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Maak ambassadeurs van je klanten
Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo...
Lees verder ...
 
 
   Corona-pandemie en ver-thuizing
Het jaar 2020 toont grillige cijfers
De corona-pandemie, een gedeeltelijke lockdown en het vaker (gedwongen) thuis verblijven, zorgden dit jaar voor grillige cijfers op gebied van het BBP, de (tegenvallende) totale consumentenbestedingen en de (opvallend positieve) bestedingen aan woninginrichting. We zetten de cijfers van het CBS over de eerste drie kwartalen op een rijtje.
Lees verder ...
 
 
   Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komend...
Lees verder ...
 
 
   Minder winkels en andere strategie
Het coronavirus heeft naast tijdelijke omzeteffecten ook meer structurele gevolgen. In de vorige edities noemden we hiervan al een aantal factoren. Het consumentengedrag verandert, waarbij een versnel...
Lees verder ...
 
 
   De woning wordt steeds belangrijker
‘Thuis blijven’ leidt tot omzetgroei wonen
De omzetstijging in de woonbranche is in het tweede kwartaal van dit jaar opvallend hoog, zo laat brancheorganisatie INretail weten, op basis van haar omzetmonitor. Voor de consument wordt -juist dit jaar- ‘thuis’ steeds belangrijker. De maand juni was een top-maand, met een omzetgroei van gemiddeld 27 procent.
Lees verder ...
 
 
   Sterke groei internetverkopen
De internet-omzet van de detailhandel heeft in de afgelopen maanden een sterke groei doorgemaakt. De omzet was in het tweede kwartaal van 2020 namelijk 54,8 procent hoger dan een jaar eerder, zo blij...
Lees verder ...
 
 
   Maart en april 2020
Eerste cijfers van de crisis worden zichtbaar
Wat zijn de eerste gevolgen van de corona crisis voor de woonbranche? Veel cijfers zijn natuurlijk nog niet beschikbaar. Maar we kunnen in ieder geval kijken naar de cijfers van CBS en vanuit Duitsland. De eerste conclusies: het consumentenvertrouwen is ingestort, maar de omzetten van onder meer de bouwmarkten plussen sterk.
Lees verder ...
 
 
   ADVERTORIAL
Uw berichten in onze dagelijkse nieuwsbrieven
In verband met de uitbraak van het Corona-virus en de consequenties hiervan voor onze abonnee’s hebben de redacties van Qumedia besloten om dagelijks een nieuwsbrief uit te brengen met relevante en actuele informatie. Mededelingen van de overheid, uitleg van deze maatregelen door experts en reacties van branchegenoten zullen hiervoor gebruikt gaan worden. Deze speciale bulletins zullen iedere dag rond het middaguur verspreiden.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken