Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Top vijf US-retailers uitgelicht
Kijk & vergelijk
De ontwikkelingen van de Nederlandse en Amerikaanse dhz-ketens zijn qua omvang nauwelijks met elkaar te vergelijken. De financiële en operationele kerngevens daarentegen kunnen natuurlijk wel naast elkaar gelegd worden. En dat kan interessante informatie opleveren. Vandaar dit korte overzicht van de vijf belangrijkste retailers in de Verenigde Staten.
Brieven van lezers
Intergamma & Hornbach
Prijsverlagingen zijn inmiddels een beproefd wapen in de strijd om de gunst van de consument. Je kunt je ook afvragen: moeten de prijzen wel transparant zijn en gemakkelijk zijn te vergelijken? Een bo...
Prijsoorlog tussen supermarkten kostte de branche 1,6 miljard euro
Prijzenstrijd wordt feller
Het is redelijk onopgemerkt gebleven, maar Intergamma-directeur Bram Huibers heeft zijn woord gehouden. Volgens eigen opgave zijn enkele honderden artikelen in het basisassortiment, zoals bouwstoffen en hout, structureel in prijs verlaagd. Dat productaanbod zit nu min of meer op hetzelfde prijsniveau als bij Hornbach. Directeur May Meulenberg geeft als reactie te kennen dat de Duitse formule onverkort wil vasthouden aan een prijsafstand van 5 tot 10 procent.
Opinie
Prijsoorlog
Intergamma heeft honderden producten uit het basisassortiment, zoals bouwmaterialen en hout, een behoorlijk stuk afgeprijsd. Niet actiematig, maar structureel. Daarmee wil directeur Bram Huibers samen...
Intergamma verlaagt de prijzen
Prijzenstrijd almaar heftiger
De prijzenstrijd in de dhz-sector wordt almaar grimmiger. De huis-aan-huis folders staan propvol spectaculaire kortingen. Bovendien heeft hoofdrolspeler Intergamma nu definitief de knuppel in het hoenderhok gegooid met de structurele prijsverlaging van vele producten.
Column Marketing
Passie
Enkele weken geleden was ik op een congres over leiderschap. Met topsprekers, ondernemers, consultants en wetenschappers uit de hele wereld. Heel boeiend, je komt thuis met het gevoel dat je dit besli...
Quintin Dike en Huub Rohof (Agri Retail):
'Onze formules hebben nog veel meer potentie'
De formules Boerenbond en Welkoop van Agri Retail zitten nog lang niet aan de grenzen van hun kracht. Twee jaar geleden werd de slogan 'Beleef het buitenleven' geboren. En sindsdien is de organisatie druk bezig het assortiment te optimaliseren, bijvoorbeeld in de categorie speelgoed, terwijl er zelfs bakproducten bijkomen. Niet zonder succes. De omzet is dit eerste half jaar met vier procent gestegen, terwijl er drie procent meer klanten komen.
Iwan Ooms (34) is benoemd tot sales director bij IMI te Zeist. IMI is leverancier van order management, warehouse management, supply chain management, customer relationship management, ERP- en EPM-sys...
Belgische dhz-ondernemers kiezen voor franchiseformule
Brico wil meer bieden dan alleen goede prijs
De Nederlandse dhz-markt lijkt zich te gaan verliezen in een prijzenoorlog. Onze zuiderburen daarentegen weten daar vandaan te blijven. 'Wie geen dienstenpakket aanbiedt en meerwaarde genereert, zal als laatste uitweg naar het prijswapen moeten grijpen', reageert project manager Denis Pilet van Brico. Deze Belgische dhz-keten, met inmiddels 109 vestigingen, profileert zich niet als prijsvechter, maar wil naast een weliswaar goede prijs zich vooral als dienstverlener profileren. Niet zonder succes: de marktleider ziet nog steeds het aantal vestigingen stijgen, voornamelijk onder de franchiseformule van Brico.
Column Management
Bestellen
Afgelopen weken ben ik druk geweest met het plaatsen van een hekwerk in onze tuin, vanwege de vijver en een kleinzoon die nu flink begint rond te rennen. Wij hebben ons bij diverse bouwmarkten en tuin...
Vorige |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
Management Alno naar Düsseldorf
De ?Konzernzentrale? van Alno AG werkt binnenkort vanuit Düsseldorf. Als eerste stap zullen de drie directies van het in Pfullendorf gevestigde concern vanuit een voorlopig kantoor in Düsseldorf wer...
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
CBW-cijfers derde kwartaal:
Wonenbranche: omzetachterstand blijft gelijk
Uit de CBW-MITEX omzetenquête blijkt dat de omzetten voor de wonenbranche ook in het derde kwartaal achterbleven. Het omzetresultaat van het derde kwartaal van -15 procent beïnvloedt de cumulatieve stand na drie kwartalen maar weinig. In de eerste negen maanden liep de branche een negatieve omzetontwikkeling van -14 procent op.
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
Keukenhandel houdt stand op lijst Duitse 'Geldadel'
Zoals Nederland haar Quote 500-lijst heeft, zo presenteert in Duitsland de redactie van Manager Magazine jaarlijks haar lijsten van 300 rijkste Duitsers en rijkste Duitse families. De lijst van rijkst...
Matthias Dornbracht over situatie na de brand:
'De wederopbouw van Dornbracht verloopt vlot'
Na de brand van eind juli bij kranenfabrikant Dornbracht te Iserlohn in Duitsland, verlopen de wederopbouwwerken zoals gepland. 'Sedert enkele dagen zijn alle galvanisatierobots en de externe galvanisatiewerkplaatsen weer aan het werk gegaan, zodat de oppervlaktebehandeling voor het verchromen snel kon worden opgestart', kan het bedrijf melden. <br>
Branche kijkt op Zonvakker-event voorzichtig positief vooruit
'Je moet anticyclisch denken en laten zien dat je er bent'
De recessie heeft ook de zonweringbranche nog steeds flink in de greep. Tijdens de verkiezing 'Zonvakker van het Jaar 2009' in Burgers' Zoo geven veel ondernemers toe dat hun bedrijf dit jaar een flinke dip heeft gekend. Toch gloort er volgens een aantal branchegenoten voorzichtig licht aan de horizon. 'We verwachten de komende maanden dat het iets bijtrekt', aldus een positieve ondernemer.
Column Management
De R is in de maand
Terwijl de hele wereld zich al heeft ondergedompeld in de voorzorgsmaatregelen, probeer ik me voor te stellen hoe zo?n griepperiode eruit moet zien. Het is al even door mijn hoofd gegaan dat de griepp...
2,77 miljard euro omzet in afgelopen boekjaar
Miele realiseert stabiele omzet
Miele heeft zich, ondanks de recessie, goed weten te handhaven. Het afgelopen boekjaar (dat liep van 1 juli 2008 tot 30 juni 2009) noteerde het bedrijf met hoofdvestiging in het Duitse Gütersloh een omzet van 2,77 miljard euro, ten opzichte van 2,81 miljard euro in het vorige boekjaar. 'Met deze daling van 1,3 procent kunnen wij heel tevreden zijn', verklaart financieel directeur Olaf Bartsch.
Vorige |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
Volgende