Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Rapport De wonenbranche in 2015
Doelgroepkeus is bepalend voor succes
Ondernemers die in 2015 succesvol in de wonenbranche willen zijn, moeten nu belangrijke keuzes maken: een specifieke doelgroep kiezen en daar het totale concept van de winkel op inrichten zodat de consument weet waarom hij naar een bepaalde winkel gaat. 'Het is voor de woonretailer absoluut noodzaak om het gebrek aan innovatief vermogen dat de branche kenmerkt (een uitzondering daargelaten) op te lossen en in beweging te komen: het is nu of nooit", aldus de samenstellers van het rapport 'Kleur bekennen: de wonenbranche in 2015'.
Lees verder ...
 
Trendwatcher Goos Eilander tijdens Quorum Nieuwjaarsborrel:
'Woonbranche moet spelen met trends'
'Het gevoel dat een Nederlander heeft bij zijn huis is een heel belangrijke variabele. Dat gevoel wordt mede bepaald door een aantal maatschappelijke ontwikkelingen en bewegingen. Ondernemers moeten die bewegingen herkennen en in kaders zetten om zo te kunnen spelen met trends.' Die boodschap had directeur Goos Eilander van marktonderzoeksbureau Trendbox aan de bezoekers van de Nieuwjaarsborrel van Quorum Uitgevers.
Lees verder ...
 
Markt van betalingsverkeer stevig in beweging
Cash afrekenen wordt een zeldzaamheid
De dagen lijken geteld dat klanten hun boodschappen met cash geld afrekenen. Het betalingsjaar 2007 werd in dhz-kringen gekenschetst door de introductie van de creditcard bij Intergamma. En Praxis, maar ook Intratuin, maakte hardhandig kennis met het fenomeen skimmers. Criminelen hebben het daarbij voorzien op vertrouwelijke gegevens van klanten. Maar er gebeurde nog veel meer in 2007: mobiel betalen werd ingevoerd, waarbij klanten kunnen afrekenen met hun mobiele telefoon, terwijl we nu ook te maken krijgen met de nieuwe norm. EMV heet die, waarbij alle soorten creditcards en betaalpassen worden aangepast.
Lees verder ...
 
Column Management
Internet
Tijdens de internethype van een paar jaar geleden hoorde je optimisten verkondigen dat binnen enkele jaren de detailhandel weggevaagd zou zijn, omdat mensen alles via internet zouden gaan bestellen. I...
Lees verder ...
 
'Praxis profiteert niet van lage prijzen'
De afwijking tussen prijsperceptie en werkelijke prijs is bij doe-het-zelfzaken veel groter dan bij supermarkten en in consumentenelektronica. Dat concludeert OC&C Strategy in haar jaarlijkse internationale prijsbelevingsonderzoek waarbij voor 132 vooraanstaande detailhandelsconcerns de feitelijke en vermeende prijsniveaus zijn gemeten. Daaruit blijkt dat Praxis niet de vruchten plukt van haar lage prijspeil.
Lees verder ...
 
HBD presenteert Dilemmaspel
Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) presenteerde onlangs een nieuw wapen in de strijd tegen winkelcriminaliteit: het Dilemmaspel. Met dit spel kunnen bedrijven diefstal door collega's of interne criminaliteit bespreekbaar maken. Het spel leert lastige situaties bespreekbaar te maken. Ook biedt het spel handreikingen om duidelijke afspraken te maken om zo interne criminaliteit te voorkomen.
Lees verder ...
 
Column Financieel
Eerder stoppen met werken?
De meeste werkers willen graag eerder stoppen met werken. Als werkgever kunt u zich onderscheiden door uw werknemers hierin te faciliteren. Zo kunt u uw werknemers extra laten sparen of gebruik laten ...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Wrijving maakt glans
Dezer dagen smaak ik het genoegen met een échte ondernemer te mogen samen werken. Iemand die zijn eigen succes heeft gemaakt. Die ooit een briljant idee had en dit consequent heeft uitgebouwd tot een...
Lees verder ...
 
Bouwbarometer:
Omzetontwikkeling positief, maar niet uitbundig
De positieve omzetontwikkeling binnen de bouw heeft zich tijdens het eerste kwartaal van<br>2007 verder doorgezet. De stemming is wel minder uitbundig dan tijdens het laatste<br>kwartaal van 2006. Dit blijkt uit de Bouwbarometer, een initiatief van Bouwkennis en USP Marketing Consultancy.
Lees verder ...
 
Marketing? Kostenpost!
Veel ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zien marketing nog altijd als een onnodige kostenpost. In grotere bedrijven is er veel aandacht voor de klant, maar in het MKB zien ondernemers marketing als een soort promotiemiddel in plaats van een manier om hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Dat zegt Maarten Zemann, directeur van adviesorganisatie MKB Adviseurs. Volgens hem kunnen ondernemers door op een slimme en voordelige manier marketing te gebruiken hun omzet duidelijk verhogen.
Lees verder ...
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
MKB positief over toekomst
Ondernemingen in het MKB zijn ondanks de economische crisis positief over de toekomst. Zo verwacht 62 procent van de bedrijven de komende drie jaar te gaan groeien. Dit blijkt uit de resultaten van de MKB Marktmonitor 2009 die op 22 oktober bekend gemaakt zijn.
Lees verder ...
 
Barometer schuurt tegen 50 punten aan
Vertrouwen maakt pas op de plaats
Hebben de economen iets te vroeg gejuicht? In de afgelopen maanden rolden de positieve cijfers van consumentenvertrouwen, woningbouw en consumentenbestedingen over elkaar heen. Het ene cijfer was nog mooier dan het andere. Dat vertrouwen wankelt gelukkig niet, maar maakt wel even pas op de plaats. Al geeft het CBS aan dat het Ondernemersvertrouwen bij de retail nog wel groeit.
Lees verder ...
 
'Bewustwordingsproces binnen en buiten onze organisatie'
Werkbladen: Arte investeert in MVO
Werkbladenproducent Arte uit Helmond heeft als eerste in de branche het MVO Prestatieladder-certificaat niveau 3 gehaald. 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen heeft bij ons altijd hoog op de agenda gestaan', bevestigt Hugo van Osch, directeur van Arte. Welke concrete stappen nam het bedrijf daarbij?<br>
Lees verder ...
 
Ir. Erik van Engelen (49) gaat per 1 maart a.s. aan de slag als nieuwe directeur van UNETO-VNI. Hij was werkzaam als directeur van Stichting Groen Gas Nederland en manager Innovatie bij RWE AG (D). Hi...
Lees verder ...
 
Alno koopt Logismo
Alno heeft de aandelen van drie operationele bedrijven van haar logistieke dienstverlener Logismo voor 100 procent overgenomen. De keukenproducent neemt hiermee haar logistiek in eigen handen. Daarnaa...
Lees verder ...
 
'Samenwerking vermindert faalkosten'
De beste contractvorm om faalkosten te verminderen, is samenwerking in een bouwteam. Dat zeggen marktpartijen in de bouw in een onderzoek van Bouwkennis. Zo'n 40 procent van de bouwprojecten wordt reeds op deze manier gerealiseerd. De bouwsector verwacht dat dit toeneemt.
Lees verder ...
 
Klusmeester streeft naar topniveau 
'De kleinste, maar de beste'
De kracht van klusorganisatie Klusmeester? 'Kwaliteit', antwoordt directeur Klaas van der Ploeg zonder enig aarzelen, maar zich tegelijkertijd realiserend dat die woorden niet al te verrassend klinken. 'Iedereen zegt natuurlijk dat die kwaliteit levert. Maar het verschil is dat Klusmeester dat ook echt invult.' 
Lees verder ...
 
Column Opinie
Positief het jubileumjaar 2012 in...
De keukenondernemers binnen het KIM-panel wisten in januari niet goed hoe ze de situatie moesten beoordelen. Met de branche als geheel gaat het niet goed, is hun conclusie; de KIM Branchebarometer sta...
Lees verder ...
 
Branchebarometer op 47,2
Aan het eind van 2011 liet de STS Branchebarometer de stand 47,2 zien. Dat betekent dat er op dat moment binnen het STS-Panel meer pessimistische dan optimistische badkamerondernemers waren in hun beo...
Lees verder ...
 
'In de badkamerbranche is een reële prijs-kwaliteitverhouding nodig'
Internetverkoop dwingt tot Netto Prijzen in de winkel
Na het interview met marketinggoeroe Jos Burgers is dit deel 2 van het analyse-dossier Netto Prijzen. Hoe komt het dat de markt steeds transparanter wordt? We gaan op bezoek bij Albert-Jan Kaal van Topa; en bij Reddy Keukens en Cosmo Auto, die al Netto Prijzen voeren. Uit recent Qudata/STS-onderzoek blijkt dat de meeste ondervraagde badkamerondernemers het geven van korting niet uit de weg gaan.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken