Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Column Management
Klantenorders
Vorig jaar schreef ik al eens over mijn ervaringen met bestellen bij een bouwmarkt. Mijn conclusie was toen dat je bestellen moet organiseren en met IT moet ondersteunen, anders blijft het een problee...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Rechtstreeks inkopen
Bouwmarkten hebben jarenlang grote delen van hun assortiment ingekocht via grossiers. Zij deden dit omdat ze zelf niet wilden investeren in opslag, verdeling en transport. Het grootste deel van de art...
Lees verder ...
 
Column Management
Kampioenen en verliezers
Laten we nog even terugkijken naar het WK Voetbal van deze zomer. Nederland lag er uiteindelijk na vier wedstrijden uit. Helaas voor onze jonge, wat onervaren ploeg, maar de sluwe oude vossen van de t...
Lees verder ...
 
Vendex KBB wordt Maxeda:
Nieuwe naam is bron van discussie
What's in a name? Er woekert een virus in Nederland. En dat virus heet: de fantasienaam. Na prachtige vondsten als Laurus (voor Edah, Super de Boer en Konmar), Jetix (voor Cartoon Network) en Oxxio (voorheen Durion) hebben we nu te maken met Maxeda, de nieuwe naam voor Vendex KBB, de moedermaatschappij van onder andere Praxis, Formido en Brico.
Lees verder ...
 
Vendex KBB wordt Maxeda
Vendex KBB heet vanaf midden juni Maxeda. Het concern wil met de nieuwe naam de overgang naar een nieuwe bedrijfsfilosofie markeren. 'Maxeda staat voor een nieuwe ambitie, een nieuwe cultuur en een nieuw doel om marktleiderschap voor al haar winkelketens te bereiken', zo laat het bedrijf weten.
Lees verder ...
 
Intergamma verlaagt wederom de prijzen
Prijsoorlog blijft uit?!
De prijsverlaging die Gamma 8 mei heeft aangekondigd, zal niet leiden tot een prijzenoorlog zoals in de supermarktbranche. Voormalig directeur Bram Huibers van Intergamma was immers eerder al met een soortgelijk initiatief begonnen, terwijl die inspanningen evenmin hebben geleid tot een nog hogere kortingendruk. Wat we nu zien, is een correctie van de bestaande marktontwikkelingen, waarin ook Hornbach zich almaar duidelijker profileert.
Lees verder ...
 
10 vragen aan?
Ron van den Bosch, directeur EZ-base
De technische groothandelaren binnen de ijzerwaren- en gereedschappenbranche hebben de handen ineen geslagen. Samen met hun leveranciers wordt een branchebreed artikelbestand opgezet onder de naam EZ-base (dat je uitspreekt als easy-base). Kortom, hoogste tijd voor 10 vragen aan Ron van den Bosch, directeur van EZ-base.
Lees verder ...
 
Bouwmarktklant is de weg kwijt
Een klusser die een half uurtje een bouwmarkt bezoekt, loopt daarvan 15 minuten te zoeken naar de juiste schroef of het juiste schuurpapier. Een beetje bouwmarkt blijkt een waar doolhof voor de doe-he...
Lees verder ...
 
Belgische handel in bouwmaterialen
De Belg staat internationaal aangeschreven als een kritische consument die toch open staat voor nieuwe producten. Veel internationaal opererende ondernemers die Europa willen veroveren, werpen eerst een experiment uit bij onze zuiderburen. Dat staat in een recent verschenen rapport met als titel 'De Belgische Bouwmaterialenmarkt 2005'. Het rapport is een productie van de Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg, dat eerder daarvoor een rapport had uitgebracht over de Belgische dhz-sector (zie de vorige uitgave van Karwei Management).
Lees verder ...
 
Brieven van lezers
Service
De bouwmarkten in het algemeen zijn veel te logistiek en productgericht. Kosten besparen en lage prijzen, het liefst nog met dezelfde producten lijkt het wel. Waar staat de consument nog? Hier haalt d...
Lees verder ...
 
Vorige | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Schmitz Textiles wordt Swela Nederland
Wouter Hof is sinds 1 januari de nieuwe directeur van Schmitz Textiles. En dus de opvolger van Gerhard Schoonhagen. Vanaf 1 maart gaat Schmitz Textiles verder onder de naam Swela Nederland. Wouter Hof...
Lees verder ...
 
Euretco en Intres onderzoeken fusie
Euretco en Intres, twee retailorganisaties in de non-foodmarkt, onderzoeken de mogelijkheden tot een fusie door middel van uitwisseling van aandelen. “De ontwikkelingen binnen de branches mode, won...
Lees verder ...
 
Column Management
Winkelmerken rukken op
In een vorige column schreef ik over de winkelmerken die oprukken. Bij onze reis naar Canada zagen we het prachtige voorbeeld van President’s Choice, eigen merk van supermarktketen Loblaw, dat zich ...
Lees verder ...
 
Robert Meenink volgt Rob Holtslag op
Rob Holtslag neemt afscheid van ATAG Nederland, waar hij commercieel directeur is. Rob Holtslag werd in 2005 directeur Verkoop bij ATAG Nederland, met de supervisie over de merken ATAG, Pelgrim en Etn...
Lees verder ...
 
Menno Portengen vierde onlang het feit dat hij tien jaar algemeen directeur is van Geberit Nederland. Hij trad op 1 oktober 1990 in dienst van Geberit. Op 1 maart 2001 werd hij benoemd tot algemeen di...
Lees verder ...
 
Jeroen Trompert is per maart vertrokken bij Sealskin. Hij was managing director van het Waalwijkse bedrijf en wordt tijdelijk opgevolgd door GertJan Kloppers (als directeur a.i.)....
Lees verder ...
 
Theo van den Berg was op de ISH in Frankfurt aanwezig om het merk RepaBad, leverancier van onder meer op maat gemaakte stoombaden, bekend te maken bij de Nederlandse bezoekers. Hij werkte voorheen bij...
Lees verder ...
 
Ikea investeert 450 miljoen
Ikea Nederland gaat in de komende vijf jaar 450 miljoen euro investeren in nieuwe vestigingen en in de uitbreiding van bestaande vestigingen, zo laat Johannes Ferber, vastgoed- en expansiemanager van ...
Lees verder ...
 
Optimisme neemt toe ondanks tegenvallende cijfers
'Ondernemers zijn het klagen over de recessie beu'
De woningbouw vertoont nog geen herstel; het consumentenvertrouwen wel. De afzet van keukens stagneert nog steeds; de BTW-verlaging stimuleert daarentegen de renovatiemarkt. De keukenondernemers laten zich door al die tegengestelde informatie niet meer gek maken. Ze zijn het klagen over de recessie beu. De KIM Branchebarometer is dit kwartaal zelfs -ondanks alles- optimistisch gestemd. De branchecijfers op een rijtje...
Lees verder ...
 
Investeerders voor Alno
De financiële situatie van Alno AG voor de komende tijd ziet er weer rooskleuriger uit, sinds in februari garanties voor ruim 20 miljoen euro zijn afgegeven door investeerders. Jörg Deisel van Alno ...
Lees verder ...
 
Vorige | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken