Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Deel 1: A t/m M
Het merken-abc
Merkenbouwers hebben doorgaans een stevige opleiding achter de rug, waarbij marketingtheorie een belangrijke leidraad vormt. Die aanpak willen we een beetje herhalen in deze merkenspecial. Gebaseerd op de letters van het alfabet heeft de redactie specialisten uit de markt gevraagd om te reageren op een actualiteit. Iedereen heeft dat op zijn eigen manier ingevuld. Soms toegespitst op het eigen merk, dan weer de markt breed overziend, soms academisch of anders heel praktisch. Maar in ieder geval altijd interessant om te lezen. Voor iedereen die zijn medewerking heeft verleend: bedankt daarvoor.
Lees verder ...
 
Pleidooi voor bezieling
'Merken hebben een mooie toekomst'
Het betoog van Jean-Jacques Vandenheede is te beoordelen als een pijnlijke evaluatie van ontwikkelingen bij de industrie. Maar hoe zien fabrikanten dat zelf? Is er inderdaad sprake van een te nadrukkelijke focus op de korte termijn en het ontbreken van een visie voor een langere periode. We vroegen het onder meer aan General Manager Jean-Pierre Schoenaers van Akzo Nobel Decorative Coatings bv, één van de grootste partijen in dhz-land.
Lees verder ...
 
Huismerk versterkt imago winkelier
Private label wint terrein
De Europese acceptatie van private label wint almaar meer terrein, meet name in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. In Nederland en Duitsland is er sprake van echt geplande private label-aankopen. Klanten in deze landen hebben dus daadwerkelijk huismerken op hun lijstje staan. Ook in de Verenigde Staten, groeit de markt van huismerken. Die totale markt in de VS bedraagt meer dan 50 miljard US dollar en is de laatste jaren twee maal zo snel gegroeid dan de markt met merkproducten.
Lees verder ...
 
Jean-Jacques Vandenheede (AC Nielsen):
'Merkenbouwen is investeren in lange termijn'
De merkenindustrie heeft zich de afgelopen tien tot vijftien jaar nadrukkelijk bezig gehouden met de korte termijn. Het consequent najagen van bonussen en kortingen komt nu als een boemerang keihard terug. De opkomst van private labels valt niet meer te stuiten, mensen laten A-merken als een baksteen vallen. 'Wat we nodig hebben, zijn mensen die de korte aan de lange termijn kunnen koppelen', stelt merkkenner Jean-Jacques Vandenheede, directeur Retail Insight AC Nielsen Europe.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Bij de les
Er is een hoop te doen over merken en vooral over merkbeleving. Of moet ik misschien zeggen: er is veel te doen over de opkomst van private labels? In Groot-Brittannië tellen sommige segmenten in de ...
Lees verder ...
 
Bill Hagenberg (Robert Bosch):
'Fabrikant krijgt te weinig ruimte'
De industrie krijgt onvoldoende performance op de winkelvloer. Dat vindt Bill Hagenberg, directeur van Bosch. 'Het merkimago van de fabrikant wordt op twee manieren opgebouwd: via de massamedia en via presentatie op de winkelvloer. Maar in dat laatste traject krijgt de fabrikant te weinig ruimte van de retailer om merkimago te realiseren.'
Lees verder ...
 
Knauf en Rockwool sterke merken
Rockwool en Knauf zijn de sterkste merken in de bouw. Dat blijkt uit recent onderzoek van USP Marketing Consultancy. Het bureau heeft 1.025 online enquetes afgenomen, waaronder bij opdrachtgevers, ont...
Lees verder ...
 
Productnaam: Hitachi DV16V Omschrijving: De DV16V, een boormachine van 650 W, heeft een capaciteit van 16 mm (beton), 13 mm (staal), en 25 mm (hout). Het apparaat heeft een aandraaimoment van 12,6 Nm....
Lees verder ...
 
Henk Jongenelen, hoofd regio management Deco Home:
'Eigen merk kan niet zonder A-merk'
In een serie van drie interviews over het fenomeen A-merken komen inkopers aan het woord van respectievelijk een vbs-formule (Deco Home), een dhz-keten (Gamma) en een bouwmaterialenhandel (BouwCenter). Henk Jongenelen is hoofd regio management bij de Detail Management Groep (DMG) in Leusden en is tevens verantwoordelijk voor de inkoop van een aantal productgroepen voor Deco Home, een van de drie franchise formules van DMG. De andere twee formules zijn Interkleur en Verf & Wand. Vbs-formule Deco Home heeft 130 zelfstandige leden door heel Nederland heen.
Lees verder ...
 
Opinie
Commodity
Eerst even mezelf voorstellen? Mijn naam staat onder dit commentaar. Verder heb ik ruim 15 jaar ervaring als journalist in de retailsector en ben ik in contact gekomen met tal van branches: van levens...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Toon van Osta van Roma Benelux
"Met minder orders hetzelfde resultaat behalen"
Ook in mindere tijden draait Roma Benelux b.v. nog steeds heel behoorlijk. Dit jaar groeit de totaalomzet van het bedrijf, dat naast rolluiken ook screens, buitenjaloezieën en garagedeuren produceert, weer met circa tien procent. Toon van Osta, directeur van Roma Benelux, geeft zijn visie op de markt en vertelt over de kracht van zijn eigen merk.
Lees verder ...
 
Huisshow ATAG biedt veel beleving
In oktober hield ATAG Nederland traditiegetrouw haar huisshow in Duiven voor haar merken ATAG, Pelgrim en ETNA. Dit jaar was gekozen voor het thema: 'Beleef... onze merken, onze smaak, onze samenwerking en onze mensen'.
Lees verder ...
 
Ruim 100 deelnemers Mapei Cycling Tour
Op 10 september vond de eerste Mapei Green Innovation Cycling Tour plaats. Bijna honderd enthousiaste klanten en relaties van het bedrijf waren hierbij aanwezig, namen deel aan de clinic van voormalig...
Lees verder ...
 
Merkenbekendheid Duitse keukens niet groot
De Nederlandse keukenconsument kent slechts weinig keukenmerken. Het meest bekend is het Nederlandse keukenmerk Bruynzeel, op enige afstand -op een gedeelte tweede plaats- gevolgd door IKEA en het Dui...
Lees verder ...
 
Novy neemt Itho KeukenComfort van Itho Daalderop over
Itho KeukenComfort, een business unit van Itho Daalderop bv, gaat voortaan deel uitmaken van het Belgische Novy. Novy en Itho KeukenComfort zijn beide specialisten in stille, hoogwaardige afzuigkappen. Met de overname bundelen de twee specialisten nu hun krachten in Novy Nederland bv.
Lees verder ...
 
Indesit nieuwe sponsor A.C. Milan
Indesit tekent een internationaal sponsorcontract met voetbalclub A.C. Milan. Vanaf het seizoen 2011 – 2012 ondersteunt het bedrijf een aantal van de grootste en meest succesvolle Europese clubs in Europa.
Lees verder ...
 
Consumenten beoordelen keukenwinkels
IKEA & Keukenconcurrent bekendste keukenzaken
IKEA en Keukenconcurrent zijn de bekendste keukenzaken in Nederland. Het Zweedse concern staat vooral bekend om de lage, vaste prijzen, terwijl consumenten bij Keukenconcurrent juist fikse kortingen verwachten. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Onderzoek onder ruim 500 consumenten
Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd keukenmerk? De merkbekendheid en het imago van een merk én de positie van zowel winkel- als A-merken, zijn dit voorjaar door Qudata Markt- & Trendanalyses, onderdeel van uitgeverij Qumedia, onderzocht.
Lees verder ...
 
Rapport Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Welke merken kent de consument?
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd keukenmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van keukens, keukenapparatuur en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken