Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
| 1 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Ingezonden brieven
Meerwaarde
In het vorige nummer van Karwei Management heeft een interview gestaan met Jean-Jacques Vandenheede. Thema van zijn verhaal is dat de industrie vooral heeft geluisterd naar sales mensen en dat de krac...
Lees verder ...
 
Deel 2: N t/m Z
Het merken ABC
Merkenbouwers hebben doorgaans een stevige opleiding achter de rug, waarbij marketingtheorie een belangrijke leidraad vormt. Deze aanpak is in het vorige nummer vertaald in de vorm van een merken ABC, waarbij de redactie de letters A tot en met M heeft behandeld. Dit keer de letters N tot en met Z.
Lees verder ...
 
Deel 1: A t/m M
Het merken-abc
Merkenbouwers hebben doorgaans een stevige opleiding achter de rug, waarbij marketingtheorie een belangrijke leidraad vormt. Die aanpak willen we een beetje herhalen in deze merkenspecial. Gebaseerd op de letters van het alfabet heeft de redactie specialisten uit de markt gevraagd om te reageren op een actualiteit. Iedereen heeft dat op zijn eigen manier ingevuld. Soms toegespitst op het eigen merk, dan weer de markt breed overziend, soms academisch of anders heel praktisch. Maar in ieder geval altijd interessant om te lezen. Voor iedereen die zijn medewerking heeft verleend: bedankt daarvoor.
Lees verder ...
 
Pleidooi voor bezieling
'Merken hebben een mooie toekomst'
Het betoog van Jean-Jacques Vandenheede is te beoordelen als een pijnlijke evaluatie van ontwikkelingen bij de industrie. Maar hoe zien fabrikanten dat zelf? Is er inderdaad sprake van een te nadrukkelijke focus op de korte termijn en het ontbreken van een visie voor een langere periode. We vroegen het onder meer aan General Manager Jean-Pierre Schoenaers van Akzo Nobel Decorative Coatings bv, één van de grootste partijen in dhz-land.
Lees verder ...
 
Huismerk versterkt imago winkelier
Private label wint terrein
De Europese acceptatie van private label wint almaar meer terrein, meet name in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. In Nederland en Duitsland is er sprake van echt geplande private label-aankopen. Klanten in deze landen hebben dus daadwerkelijk huismerken op hun lijstje staan. Ook in de Verenigde Staten, groeit de markt van huismerken. Die totale markt in de VS bedraagt meer dan 50 miljard US dollar en is de laatste jaren twee maal zo snel gegroeid dan de markt met merkproducten.
Lees verder ...
 
Jean-Jacques Vandenheede (AC Nielsen):
'Merkenbouwen is investeren in lange termijn'
De merkenindustrie heeft zich de afgelopen tien tot vijftien jaar nadrukkelijk bezig gehouden met de korte termijn. Het consequent najagen van bonussen en kortingen komt nu als een boemerang keihard terug. De opkomst van private labels valt niet meer te stuiten, mensen laten A-merken als een baksteen vallen. 'Wat we nodig hebben, zijn mensen die de korte aan de lange termijn kunnen koppelen', stelt merkkenner Jean-Jacques Vandenheede, directeur Retail Insight AC Nielsen Europe.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Bij de les
Er is een hoop te doen over merken en vooral over merkbeleving. Of moet ik misschien zeggen: er is veel te doen over de opkomst van private labels? In Groot-Brittannië tellen sommige segmenten in de ...
Lees verder ...
 
Directeur Kees Commijs van Luxaflex Nederland:
'Minder leveranciers is efficiënter voor de dealer'
Kees Commijs is sinds 1 januari de nieuwe algemeen directeur van Luxaflex Nederland. Hiervoor werkte hij 18 jaar bij Dehnert & Jansen. Met gemengde gevoelens kijkt hij terug op het faillissement van de groothandel. Maar we blikken vooral ook vooruit en vragen hem naar de plannen die hij heeft met Luxaflex Nederland.
Lees verder ...
 
Bill Hagenberg (Robert Bosch):
'Fabrikant krijgt te weinig ruimte'
De industrie krijgt onvoldoende performance op de winkelvloer. Dat vindt Bill Hagenberg, directeur van Bosch. 'Het merkimago van de fabrikant wordt op twee manieren opgebouwd: via de massamedia en via presentatie op de winkelvloer. Maar in dat laatste traject krijgt de fabrikant te weinig ruimte van de retailer om merkimago te realiseren.'
Lees verder ...
 
Knauf en Rockwool sterke merken
Rockwool en Knauf zijn de sterkste merken in de bouw. Dat blijkt uit recent onderzoek van USP Marketing Consultancy. Het bureau heeft 1.025 online enquetes afgenomen, waaronder bij opdrachtgevers, ont...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken