Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
| 1 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
'Het D-merk is inmiddels de enige echte concurrent geworden'
A-merken doen het goed binnen de bouwmarkt
De A-merken presteren meer dan uitstekend in de Nederlandse doe-het-zelfmarkt, ondanks een daling van het consumentenvertrouwen en druk op de portemonnee vanwege hoge energie- en voedselprijzen. In een representatieve selectie van 17 productgroepen uit het GfK Retailpanel, verdeeld over vier belangrijke categorieën binnen dhz, blijkt dat het totale omzetaandeel van A-merken van 66,8 naar 68,3 procent is gestegen. GfK geeft de lezers van Karwei Management een exclusieve blik in de markt.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwde merkenkenner Rob Benjamens tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
3 over 4: hoe denkt de markt over A-merken?
'Merkbeleving is wel degelijk aanwezig'
Tony DeNunzio, CEO van Maxeda, deed onlangs een opmerkelijke uitspraak op een retailcongres. Ook binnen Praxis, Formido en Brico is er volgens hem ruimte voor een groeiend aandeel van private labels. Dat thema is tegenwoordig buitengewoon hot. Termen als productinnovatie, merkbeleving of meerwaarde staan in het brandpunt van de belangstelling. Hoe denken insiders daar over? Drie specialisten reageren op vier stellingen.
Lees verder ...
 
Reclameman Rob Benjamens verwacht stevige opkomst huismerken in non food-sector<br>
'Het merk Gamma wekt vertrouwen'
Het speelveld van merkfabrikanten in de foodwereld is de afgelopen jaren razendsnel afgebrokkeld. Door de opkomst van private labels en discounters als Aldi en Lidl is dat marktpotentieel nu slechts 65 procent, terwijl de druk daarop nog altijd verder toeneemt. En wat er in de supermarkten is gebeurd, gaat zich ook herhalen in de dhz-sector, voorspelt reclameman Rob Benjamens. Hij is een gelouterd merkenkenner, was lange tijd een gerespecteerd directeur van verschillende reclamebureaus en is nog altijd actief als zelfstandig adviseur.
Lees verder ...
 
Hornbach zoekt contact met ZZP'er
Hornbach gaat nadrukkelijk het contact met de professional aanhalen. Uiterlijk in het voorjaar van 2007 moet dat zijn beslag krijgen in een nieuwe Profiservice, die onder meer bestaat uit een speciaal voor de professional opgezet betalingssysteem. Ook krijgen de vestigingen een eigen Profiteam, dat bedoeld is om de professional op de winkelvloer zelf te ondersteunen. Daarmee zal eerst worden proefgedraaid in een soort pilot project, maar Profimanager Edward Meijers wil nog niet aangeven welke Hornbach daarvoor wordt aangewezen. 'Vanaf het moment dat Hornbach in 1997 de eerste vestiging opende, was het de bedoeling om ook de professional te bedienen.'
Lees verder ...
 
Hornbach zoekt contact met ZZP'er
Hornbach gaat het komende half jaar nadrukkelijk het contact met de professional aanhalen. Uiterlijk in het voorjaar van volgend jaar moet dat zijn beslag krijgen in een nieuwe Profiservice, dat onder meer bestaat uit een speciaal voor de professional opgezet betalingssysteem. Ook krijgen de vestigingen een eigen Profiteam, dat bedoeld is om de professional op de winkelvloer zelf te ondersteunen. Daarmee zal eerst worden proefgedraaid in een soort pilot project, maar Profimanager Edward Meijers wil nog niet aangeven welke Hornbach daarvoor wordt aangewezen. 'Vanaf het moment dat Hornbach in 1997 de eerste vestiging opende, was het de bedoeling om ook de professional te bedienen.'
Lees verder ...
 
Beamix ontwikkelt zich tot probleemoplosser
Mortelfabrikant Maxit is bezig met een herschikking van zijn merkportfolio. Bedrijfsnaam Maxit fungeert daarbij als eigenaar van het merk Beamix, terwijl deze laatste meer betekenis moet krijgen als probleemoplosser voor de particuliere klusser en de professional in de ruwbouw. Het meest tastbare bewijs hiervoor is het onderscheid tussen de vernieuwde websites www.beamix.com en www.maxit-benelux.com. Terwijl die eerste vooral bedoeld is voor de particulier, en de nadruk sterk legt op probleemoplossingen, is de tweede vooral bedoeld voor de professionele markt. Ook de verpakkingslijn is stevig aangepast.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken