Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Consumenten beoordelen keukenwinkels
IKEA bekendste keukenzaak
IKEA is de bekendste keukenzaak in Nederland. Het Zweedse concern werd door 13 procent van de consumenten spontaan genoemd en neemt daarmee de koppositie over van Keukenconcurrent. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Imago keukenwinkels volgens consumenten
Bij Ikea keukens kijken, maar niet (altijd) kopen
Ikea is de bekendste keukenwinkel in Nederland. Voor het tweede achtereenvolgende jaar prijkt het Zweedse concern bovenaan de lijst met meest genoemde keukenwinkels, zo blijkt uit onderzoek van Qudata naar de naamsbekendheid van keukenzaken in Nederland. Daarnaast blijkt een op de vijf Nederlanders een Ikea te willen bezoeken voor aankoop van een keuken. Maar niet iedere keuken-kijker koopt daar ook daadwerkelijk.
Lees verder ...
 
Internet als trigger voor fysieke winkel
Niet het product, maar de klant centraal
Bijna driekwart van de consumenten oriënteert zich via internet op een woonproduct. Daardoor wordt de positie van de retailer lastiger. Grote vraag is dan ook: hoe krijg ik die klant in mijn winkel?
Lees verder ...
 
Ikea boekt winst van 2,7 miljard euro
Ikea heeft in 2010 een winst geboekt van 2,7 miljard euro. Dat is de hoogste winst in de geschiedenis van het oorspronkelijk Zweedse bedrijf. Formeel gezien wordt Ikea geleid vanuit Nederland. Het eigendom van de meubelketen wordt opgedeeld in een grote reeks nv's en bv's. Via de Antillen en Luxemburg komt het spoor uit in Nederland. In Delft staat het commandocentrum van Ikea en in Leiden staat het financiële hoofdkantoor.
Lees verder ...
 
Euretco Wonen gaat in zee met Meubeltrack.nl
Euretco Wonen is een samenwerkingsverband aangegaan met Meubeltrack.nl. Dit platform helpt meubelondernemingen beter te bewegen in een veranderende markt. Het legt de essentie op het direct leverbare aanbod en daar zijn de meeste op internet surfende meubelklanten op uit.
Lees verder ...
 
Topjaar voor Ikea
Ikea doorbreekt het stilzwijgen over de winstgevendheid van het concern. Het Zweedse bedrijf maakte begin oktober bekend 2,5 miljard euro winst te hebben geboekt in het afgelopen boekjaar. Ondanks de ...
Lees verder ...
 
V&D verkocht aan Sun European
Warenhuis V&D is (inclusief restaurantketen La Place) verkocht aan investeringsbedrijf Sun European. Dat maakte het moederbedrijf van V&D, Maxeda, dinsdag 14 september bekend. Maxeda hoopt de verkoop in november af te ronden. Maxeda is ook eigenaar van onder andere De Bijenkorf, M&S Mode en Hünkemöller.
Lees verder ...
 
Jysk opent in 4 jaar 44 winkels
Vier jaar geleden was Jysk nog geheel onbekend in Nederland. In september 2006 kwam daar verandering in, toen er in één keer 4 winkels openden. Op donderdag 26 augustus zet Jysk een nieuwe stap met de opening van drie nieuwe winkels; in Hoogezand, Tilburg en Barendrecht. Spoedig zal ook in Hoorn een filiaal van Jysk open gaan. In vier jaar tijd zijn er dan al 44 winkels geopend.
Lees verder ...
 
Daling jaaromzet 2009 Euretco met bijna 8 procent
Retailservice-organisatie Euretco heeft dankzij een stringent debiteurenbeleid en een in gang gezet optimalisatieprogramma over 2009 in een moeilijke markt een bedrijfsresultaat geboekt van Euro 4,1 miljoen (2008: Euro 6,2 miljoen). Het nettoresultaat eindigde op Euro 3,9 miljoen. De totale omzet daalde met 7,9 procent tot Euro 748 miljoen (2008: Euro 812 miljoen), als gevolg van een lager volume in de woonbranche en enkele faillissementen.
Lees verder ...
 
Jysk blijft doorgroeien
Jysk laat weten in de komende maanden een aantal nieuwe filialen in Nederland te gaan openen. De woonformule, sinds 2006 actief in ons land, opende onlangs in Breda haar 36ste vestiging in Nederland. ...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Time to relax & spice it up
Der Kreis en Mijn Bad Dinnershow
Op 16 mei organiseerde DER KREIS een exclusieve Dinnershow voor haar deelnemers, leveranciers en prospects. Zo’n 500 bezoekers vanuit heel Nederland reisden af naar studio 21 in Hilversum om dit evenement te vieren. Het was weer voor het eerst sinds de corona pandemie, die dit tot voor kort onmogelijk maakte, dat DER KREIS en Mijn BAD een groots evenement konden organiseren. Er werd dan ook goed utgepakt.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Uitreiking Klussenier Awards
Op vrijdag 8 april werd de zesde editie van De Klussenier Awards georganiseerd in Zwartebroek. Met awards in zes categorieën, diverse jubilarissen en het eerste erelid van De Klussenier. Na twee jaa...
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (7):
Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (5):
Bruynzeel ijzersterk merk
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent en Brugman Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar één van de meeste bekende keukenmerken: Bruynzeel.
Lees verder ...
 
 
   KlusWijs 10 jaar jong
Een jaar met een feestelijk tintje
2021 was voor KlusWijs een jaar met een feestelijk tintje. “We bestonden dit jaar 10 jaar! En wie jarig is, trakteert. Dus we hebben de KlusWijs winkels feestelijk aangekleed en de klanten ontvingen een leuk cadeautje. Bovendien konden de klanten profiteren van aantrekkelijke jubileumacties. Er stond ook een groot feest in de planning voor alle medewerkers van de winkels, leveranciers en andere relaties, een feest voor meer dan 500 man.
Lees verder ...
 
 
   Partnerschap en planning
Bauhaus: focus op de toekomst
De webshop van Bauhaus werd in december 2020 naast click & collect uitgebreid met thuisbezorging. En dat kwam geen dag te vroeg. In de eerste maanden van de lockdown moest het team alles op alles zetten om de klanten nu ook online te bedienen.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken