Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Ondernemers kiezen voor een online platform
Het Nieuwe Winkelen in de binnenstad van Tiel
De ondernemers uit de binnenstad van Tiel kiezen voor een online platform, waarmee ze zich goed kunnen profileren, Ze vervullen hiermee een voortrekkersrol voor andere gemeenten in de regio. Het past binnen de ontwikkeling van Het Nieuwe Winkelen, dat een antwoord wil geven op de kansen en bedreigingen waar de lokale ondernemers individueel en collectief mee te maken krijgen.
Lees verder ...
 
Mega Tegels & Badkamers
Mega Tegels & Badkamer Dhr. R. Krediet 12 franchise@megategel.nl www.megategel.nl MEGA Tegels & Badkamers is en succesvolle en professionele retailformule op het gebied van tegels, badkamers, sanitai...
Lees verder ...
 
Formules van de MHK Groep Nederland
Bad & Body Dhr. I Metz 32 www.badenbody.nl De deelnemers van Bad & Body zijn bedrijven die vele jaren ervaring hebben met het adviseren en begeleiden van consumenten bij de aanschaf van hun badkamer. ...
Lees verder ...
 
Grootschalige retail beter bestand tegen recessie
In zwaar economisch weer gedijen franchiseondernemingen beter, zo blijkt uit een onderzoek van het Economisch Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (EIM) in samenwerking met de Rabobank en de Ned...
Lees verder ...
 
Discountformules & outlet stores in de woonsector
Lage prijs maar de service van een speciaalzaak
The wheel of retailing draait in de woonsector op volle toeren. Veel ondernemers klagen al jaren steen en been over de neergaande prijsspiraal in de sector, een ontwikkeling waar vooral de webshops en discounters de schuld van krijgen: 'Dozenschuivers met waardeloze service.' Kunnen de prijsvechters in de branche zich wel slechte kritieken veroorloven? En is de kritiek reëel?
Lees verder ...
 
Retail (her)positioneert formules
Klant kiest voor discount én goede service
Couponacties, prijsvergelijkingen met concurrenten in folders en het gratis weggeven van bijvoorbeeld keukenapparatuur moeten consumenten naar de winkels lokken. De prijsbewuste consument lijkt de groei van discounters en outlet stores te stimuleren... anderzijds profileren speciaalzaken zich nóg meer als verkooppunten waar men terecht kan voor deskundig advies, service en een uitgekiend assortiment.<br>
Lees verder ...
 
Innovatie sleutel voor de toekomst
Het succesverhaal van Hema
Een nieuw, hoopvol jaar is aangebroken. De eerste tekenen van economisch herstel zijn gesignaleerd, maar het na-ijleffect is in de markt voelbaar. Er gebeurt een hoop in de woonsector en wat we met z'n allen nodig hebben is een succesverhaal!
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Tuinformule scherpt imago aan
Intratuin wordt tuinwarenhuis mét service
Denk je aan de tuin, dan denk je aan Intratuin. De formule heeft een ongekend hoge naamsbekendheid, is marktleider in de sector en heeft met nieuwe tuincentra in Elst en Zevenhuizen paradepaardjes voor de toekomst. En zoals veel succesvolle winkelformules ligt de concurrentie op de loer...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Verduurzamen met Praxis Plus app
Uit onderzoek van de Rijksoverheid is gebleken dat veel mensen niet weten wat ze verder nog kunnen doen om hun huis te verduurzamen. Praxis voegt daarom de Duurzaamheidscheck toe aan de Praxis Plus ap...
Lees verder ...
 
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 21 december verschijnt de december-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
ZONVAK MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 14 december verschijnt de december-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Twee generaties ondernemers
50 jaar Van de Ven & 30 jaar Sanidrõme
Wie Sanidrõme ondernemer Ellen Adriaanse - van de Ven ontmoet, ziet een bevlogen, enthousiaste vrouw bij wie de liefde voor sanitair door haar bloed lijkt te stromen. Toch was het allesbehalve een vanzelfsprekendheid dat Ellen haar ouders Frans en Ria zou opvolgen in hun familiebedrijf. Sterker nog, als meisje werd ze regelmatig “niet goed” van de eeuwige gesprekken over het familiebedrijf aan de keukentafel.
Lees verder ...
 
 
   Het familiebedrijf (deel 5)
Het franchise familiebedrijf overnemen
In vier eerdere artikelen hebben we, aan de hand van gesprekken met deskundigen van BDO accountants & belastingadviseurs, verschillende aspecten van het reilen en zeilen in het familiebedrijf besproken. In deze laatste aflevering zoomen we met Anne-Marie Nijman en Edith Nobels in op de bedrijfsovername in geval van aansluiting bij een franchiseorganisatie.
Lees verder ...
 
 
   Grando hoofdsponsor Peakz Rekre Sport 1
Grando Keukens & Badkamers is deze wintercompetitie de nieuwe hoofdsponsor van Peakz Padel Rekre Sport 1. “We zijn verheugd dat we deze samenwerking aan kunnen gaan. Grando gelooft in sporten en wil...
Lees verder ...
 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST APRIL:
Badmeubelen, Formulespecial (overzicht wie is wie in de sanitairbranche: cijfers & feiten)
Op 7 april verschijnt de april-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Badmeubelen, Formulespecial (overzicht wie is wie in de sanitairbranche: cijfers & feiten)</b>.
Lees verder ...
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE MAART:
Afzuigkappen, Fornuizen, Formulespecial (overzicht wie is wie in de keukenbranche: cijfers & feiten)
Op 24 maart verschijnt de maart-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Afzuigkappen, Fornuizen, Formulespecial (overzicht wie is wie in de keukenbranche: cijfers & feiten)</b>.
Lees verder ...
 
   Keukenretailers vergeleken 3:
Hoe maken keukenkopers de juiste keuze?
In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken