'Leveringsgarantie en kwaliteit bepalen reputatie'
 
De runner-up: Marco Werkbladen
Voor Marco Werkbladen stond het jaar 2005 in het teken van 'groei'. Het Basic Graniet Programma groeide vorig jaar met 85 procent en de omzet schoot omhoog met 16 procent. Daarnaast vierde het Millingse bedrijf ook nog eens haar 15-jarig jubileum. Een turbulent jaar dus, maar ook 2006 wordt allerminst saai.
 
Marco Werkbladen werd in 1990 opgericht en is een echt familiebedrijf. Samen met zijn zonen Bas en Camiel runt vader Geert Derksen het bedrijf. Al sinds de oprichting timmeren ze gestaag aan de weg en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Marco is één van de groteren op het gebied van werkbladen.

Marco in 2006
Bas Derksen (34), directeur van Marco Werkbladen, kijkt tevreden terug op 2005, maar kijkt ook reikhalzend uit naar 2006. 'Eén van onze belangrijke speerpunten wordt weer ons Basic Graniet Programma. Hierin bieden wij klanten onder andere een aantal composietkleuren aan die door ons in Portugal geproduceerd worden. Deze bieden we op de Nederlandse markt aan tegen zeer concurerende prijzen. In 2006 komen er zes nieuwe kleuren bij. De groei van het Basic Graniet programma was vorig jaar 85 procent; en ik verwacht dit jaar wederom een groei van ongeveer 25 procent. Dit in tegenstelling tot de markt zelf. Deze zal enigszins aantrekken, maar volgend jaar verwacht ik pas weer een echte groei.'

Verhuizing
Eén van de belangrijkste gebeurtenissen voor Marco wordt ongetwijfeld de verhuizing van het bedrijf. Derksen: 'Wij zitten nu in Millingen aan de Rijn en zullen komend jaar een paar kilometer opschuiven naar Beuningen. We hebben momenteel drie filialen en nu gaat alles onder één dak komen, dat is een groot voordeel. Met die verhuizing gaan we ook meteen ons complete machinepark vernieuwen. Het huidige machinaal is prima, maar het nieuwe wordt nog beter. Begin 2007 moet alles volledig in werking zijn getreden.'

Geheim
'De reden waarom wij het goed doen is vooral vanwege de zekerheid die wij onze klanten kunnen bieden. Wij leveren goed materiaal én op tijd. Daar hoor je in de keukenbranche wel eens klachten over, maar dat is bij ons zeker niet het geval. Eén van onze grotere klanten, Bruynzeel, heeft berekend dat wij hen vorig jaar een leveringsdichtheid hebben geleverd van 99,99%. Dan doe je het goed, lijkt mij. Dat dit goed voor je reputatie is blijkt wel uit het feit dat De Mandemakers Groep ons heeft toegevoegd aan hun lijst voor leveranciers. Wij zijn sinds vorige maand begonnen met het leveren aan hen. Een teken aan de wand, zou ik zeggen.'
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2006 - januari | Pagina(s) 34
Categorie: Werkbladen
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken