Accustrategie van Stihl
 
De Stihl Groep heeft in het boekjaar 2023 zijn accustrategie voortgezet. Stihl slaagde erin om het aandeel van de verkoop van accumachines te verhogen van 20% in het voorgaande jaar tot 24%. Bijna één op vier verkochte Stihl producten is nu een accumachine. Michael Traub, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Stihl: \"Stihl wil marktleider worden op het vlak van accumachines. En we zijn goed op weg om dat doel te bereiken.” In 2023 realiseerde de Stihl Groep een totale omzet van 5,3 miljard euro (vorig jaar: 5,5 miljard euro). Ondanks een lichte daling van 4,1% ten opzichte van vorig jaar, liggen de verkoopvolumes nog altijd duidelijk hoger dan vóór de coronapandemie. Negatieve wisselkoerseffecten wogen ook op de verkoop: zonder deze effecten zou de daling van het verkoopvolume 1,1% zijn geweest. Op de verslagdatum van 31 december 2023 daalde het aantal werknemers wereldwijd licht met 3,6% tot 19.805 (vorig jaar: 20.552).
 
 
 
Karwei Management | 2024 - april |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Deze pagina printen
Maak een PDF bestand van dit artikel
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?