Klanten kiezen lokaal
 
Klanten willen de lokale economie graag ondersteunen en bijdragen aan duurzaamheid. Dat blijkt uit onderzoeksrapport ‘De kracht van lokaal’ in opdracht van retail-organisatie EK Retail. Ek Retail heeft via marktonderzoeksbureau Q&A Insights & Consultancy de mening onder 1355 consumenten in de leeftijd van 25 tot en met 75 jaar gepeild. Het percentage aankopen dat klanten doen bij lokale winkels ten opzichte van landelijke ketens, ligt op ongeveer veertig procent. Het verschil bij lokale winkels zit volgens ondervraagden in service, klantvriendelijkheid, betrokkenheid en kwaliteit. Ook de gunfactor en duurzaamheid spelen een rol. Zo wordt CO2-uitstoot verminderd wanneer je lokaal aankopen doet. “De bruikbare uitkomsten geven aan dat lokale retail het koppend hart en de duurzame ruggengraat is van de plaatselijke gemeenschap”, aldus algemeen directeur Gertjo Janssen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2023 - november | Pagina(s) 6
 
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken