Klanten kiezen lokaal
Klanten willen de lokale economie graag ondersteunen en bijdragen aan duurzaamheid. Dat blijkt uit onderzoeksrapport ‘De kracht van lokaal’ in opdracht van retail-organisatie EK Retail. Ek Retail heeft via marktonderzoeksbureau Q&A Insights & Consultancy de mening onder 1355 consumenten in de leeftijd van 25 tot en met 75 jaar gepeild. Het percentage aankopen dat klanten doen bij lokale winkels ten opzichte van landelijke ketens, ligt op ongeveer veertig procent. Het verschil bij lokale winkels zit volgens ondervraagden in service, klantvriendelijkheid, betrokkenheid en kwaliteit. Ook de...
Leegstand begint weer te stijgen
Het jaar 2023 was een turbulent jaar in de retail met faillissementen van grote retailketens als BigBazar, Perry Sport en BCC. Ondanks deze faillissementen...
Meer omzet, maar minder verkopen
In het derde kwartaal van afgelopen jaar boekte de detailhandel aanzienlijke groei in omzet in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, volgens het...
Dit najaar vertoonde een eerste dip
Het jaar 2023 begon nog met een consumptieve groei van ruim 5 procent. In de loop van dit jaar daalden deze bestedingen echter, om in dit najaar uit te komen op...
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken