MHK Congres: ‘een sterk presterend bedrijf’
 
Van 2 tot 4 juni jl. vond het internationale MHK Congres 2023 plaats in Hotel Estrel in Berlijn (D). De MHK Groep kon in het jaar 2022 haar groei voortzetten, zo werd bekend gemaakt. Met meer dan 3.800 partners in binnen- en buitenland werd vorig jaar een omzet van ruim 9,7 miljard euro behaald.
 
Ondanks de moeilijke omstandigheden als gevolg van inflatie en stijgende rentes, evenals de malaise op de vastgoedmarkt en de woningbouw, bevindt de MHK Groep zich nog steeds op een voorzichtig positieve koers. Volker Klodwig, CEO van MHK: \"De omzetdaling van onze partners was in de eerste vier maanden van dit jaar veel lager dan verwacht. En vanaf april liggen de cumulatieve gegevens ongeveer 4,5 procent boven het jaarplan.” Wanneer het resultaat uit 2019 als referentiepunt wordt genomen, zoals momenteel gebruikelijk is met het oog op de langetermijnontwikkeling, werd in de eerste vier maanden van 2023 een duidelijke en onevenredig groei gerealiseerd. “De MHK Group is met zijn handelspartners uit de industrie, de detailhandel en de handel een sterk presterend bedrijf. Zeker in de huidige fase, waarin er veel onzekerheid zit in de merken, maakt dat het doorslaggevende verschil waarmee we ook succesvol blijven.”

Omzetontwikkeling
Wanneer we naar de gepresenteerde cijfers kijken, dan zien we dat de omzetontwikkeling van de MHK Groep in 2022 een plus van 9,1 procent liet zien. De omzet in Duitsland nam met 5,5 procent toe naar ruim 6,2 miljard euro. De omzet in de overige landen nam met 16,4 procent toe, naar bijna 3,5 miljard euro. Het aantal deelnemende retailers groeide met 244 naar 3.877 partners. In Duitsland zelf nam het aantal toe met 208 en in de overige landen met 36. De gemiddelde prijs van een verkochte keuken (exclusief Reddy Keukens) lag afgelopen jaar op 17.570 euro; in 2021 was dit 16 procent lager: 15.147 euro. Bij de formule Reddy Keukens lag de gemiddelde prijs van een keuken op 10.776 euro. In 2021 was dit bijna 20 procent lager: 8.988 euro.
“Een succesvolle inkoopvereniging is een krachtig brancheplatform geworden”, kon Volker Klodwig dan ook vaststellen. “Deze ontwikkeling wordt gestimuleerd door digitalisering en automatisering, die weer mogelijkheden bieden voor procesoptimalisatie en kostenreductie, voor het verkrijgen van waardevolle data waarmee het aanbod verder kan worden geoptimaliseerd.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2023 - juli | Pagina(s) 10
Categorie: Keukenontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google