EK Retail investeert in duurzaam warenhuis
 
De internationale retailgroep EK wil actief bijdragen aan een duurzame toekomt en pakt 'environmental and social responsibility' serieus op. Na het uitrollen van een duurzaamheidstrategie heeft EK geïnvesteerd in het 'warenhuis van de toekomst' TOMO in Leidschendam. Mariska Schennink, manager ESG bij EK: “De vraag is 'Waar kunnen wij als EK het verschil maken en wat is echt relevant voor onze organisatie'. In de retailbranche kom je dan uit op thema's als het reduceren van CO2-emissies en het inzetten van circulaire businessmodellen. Wat we inkopen en zelf produceren moet duurzaam zijn en we streven bijvoorbeeld naar transparante toeleveringsketens: waar komen producten vandaan en zijn ze gemaakt met respect voor het ecosysteem, mens en dier. Een van de concrete doelen van EK is een Net Zero-organisatie in uiterlijk 2050.' TOMO werd op 17 maart officieel geopend in de 'Westfield Mall of the Netherlands' te Leidschendam. TOMO -de afkorting van 'tomorrow'- is een innovatief warenhuis dat als eerste in de wereld een ruim aanbod biedt meer dan 80 verschillende duurzame merken in combinatie met persoonlijke service en circulaire diensten, verspreid over bijna 1000 m2 winkeloppervlak. Deelnemende merken worden aangespoord producten te maken van gerecyclede materialen en te upcyclen waar het kan.

 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2023 - maart | Pagina(s) 6
Categorie: Doehetzelf (overig)
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken