“Commitment als basis voor goede samenwerking”
 
Patrick van Loosbroek, CEO Unilux:
Terugblikkend op 2022, kan CEO Patrick van Loosbroek van Unilux, tevreden zijn. Op veel vlakken laat de organisatie zich gelden: van het bepalen van de ecologische footprint, goede campagnes én het uitrollen van de succesvolle webshop. “Voor het product zonwering is online verkoop lastig, maar voor een product als insectenwering is onze webshop ideaal, wanneer de eindklant zelf monteert.”
 
“Voor het product zonwering is online verkoop lastig, maar voor een product als insectenwering is onze webshop ideaal, waarbij de eindklant zelf monteert. Voor de omzet van de gecommitteerde Unilux-dealer maakt dat geen verschil, want we hebben het online bestellen zo ingericht dat de dealer gewoon zijn marge krijgt als er iemand in zijn werk- of postcodegebied online een order plaatst, zelfs als de consument alles zelf doet en de dealer geen enkele inspanning hoeft te verrichten,” vertelt Van Loosbroek. In oktober werden de ‘Unilux online awards’ uitgereikt, waarbij de best presterende dealer van 2022 in het zonnetje werd gezet.

Ontzorgen van de horrenspecialist
“De Unilux horrenwebshop is er om de Unilux horrenspecialist te ontzorgen: alle actuele informatie in een overzichtelijke webshop waar de horrenspecialist met een gerust hart naar kan verwijzen. De eindgebruiker die zich aan het oriënteren is op horrengebied kan kiezen uit twee opties: laten doen, of zelf doen. In het eerste geval wordt hij of zij altijd naar de horrenspecialist in de buurt verwezen. Als de eindgebruiker een handige doe-het-zelver is en het zelf kan en wil doen is dat ook mogelijk. De horrenspecialist heeft hier ook profijt van; alle marge van online verkopen gaat namelijk naar de horrenspecialist. De marge wordt verdeeld op basis van de nabijheid van de horrenspecialist bij het afleveradres van de besteller, óf als de besteller via een persoonlijke link van de horrenspecialist de bestelling heeft geplaatst. Elke maand ontvangen de Unilux horrenspecialisten dus een creditfactuur met hun online commissie. Dat is voor de horrenspecialisten kosteloos, Unilux vraagt daar onder meer voor terug dat zij alleen Unilux horren promoten”, licht de Unilux-directeur toe. Met deze awards wil Unilux onderstrepen hoe goede samenwerking op online vlak aan twee kanten kan werken en financieel vóór je kan werken.

“Ter voorkoming van wildgroei van horrenwebwinkels hebben we in 2013 voor de horrenspecialisten onze kosteloze Unilux horrenwebshop online gezet. Omdat Unilux haar bestaansrecht dankt aan de tussenkomst van de detaillist en we elkaar op alle fronten kunnen versterken, hebben we vanaf het eerste moment een unieke webformule ontwikkeld. Niet een door de fabrikant gedreven anonieme webshop die achter de rug van de specialisten om extra verkopen genereert, maar juist met als doel klanten rechtstreeks in contact te brengen met onze specialist en het financieel aantrekkelijk te maken voor dealers om hierin te participeren.”

De Lange wint award
De winnaar in de categorie best presterende online horrenspecialist is De Lange in Vleuten geworden. “Zij hebben de meeste online commissie gegenereerd en dus optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden die geboden zijn door Unilux.” In de categorie beste online marketing is de winnaar Primahorren. Zij hebben de meest geoptimaliseerde website en de customer journey het best voorbereid. “Wij nodigen dealers graag uit zich ook aan te sluiten bij het online concept van Unilux. Wie weet heeft u dan volgend jaar een van deze Awards in de pocket.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2022 - december | Pagina(s) 34
Categorie: Gaas en hor, Zonwering
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken