Saniweb: “Duurzaamheid in badkamer neemt toe”
 
Eén op de zes Nederlanders is in het afgelopen jaar korter gaan douchen. Dit blijkt uit onderzoek naar badkamergewoontes onder ruim 1.500 respondenten in opdracht van Saniweb. Saniweb is online speler op het gebied van sanitaire voorzieningen, onderdeel van de Mandemakers Groep.
De belangrijkste redenen zijn geldbesparing in verband met de hoge gasprijzen (67 procent) en waterbesparing in verband met duurzaamheid (57 procent). Opvallend is dat mannen significant meer water besparen dan vrouwen in verband met duurzaamheid. Ook draaien Nederlanders onder de douche de kraan minder warm. Bijna een derde van de mensen doucht met 35 graden of kouder.
Thomas van Zundert, manager bij Saniweb: “Goed om te zien dat Nederlanders ook in de badkamer steeds duurzamer bezig zijn. Ook ons assortiment passen wij aan op deze behoefte. Zo bestaan er tegenwoordig steeds meer innovatieve, duurzame producten in de badkamer zoals regendouches met een waterspaarstand.”
Met het drukken op de juiste knop op het toilet bespaar je tot wel drie liter water per toiletbezoek. Meer dan de helft van de Nederlanders (60 procent) gebruikt deze bespaartip en drukt bij het doorspoelen van een grote boodschap altijd de grote knop in en bij het doorspoelen van de kleine boodschap de kleine knop. Mannen gebruiken vaker de juiste knop, namelijk 64 procent van de mannen tegenover 55 procent van de vrouwen.
 
 
Delen
 
Categorie: Badkamerontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken