Hubo viert 55 jarig jubileum
 
“Een beetje anders dan anderen”
Hubo bestaat 55 jaar en is daarmee de oudste bouwmarkt van het land. Dat viert de doe-het-zelf franchiseformule dit jaar onder meer met de consumentencampagne ‘Lang zullen we klussen’ en een muzikale feestavond in Hoevelaken voor ondernemers, medewerkers, leveranciers en partners.
 
Hubo liet in 2017 bij haar 50-jarig bestaan bewust de winkelombouw voor gaan om pas daarna haar jubileum te vieren. Toen kwam de corona-periode, waarin een feestje ook geen optie was. Miriam de Bruin, algemeen manager Hubo: “We waren het samen met onze ondernemers snel eens dat we niet zouden wachten tot het volgende afgeronde jubileumjaar. We vonden dat we de afgelopen jaren genoeg mijlpalen hadden bereikt om iets te vieren. Daarom vieren we het minder gebruikelijke 55e jaar. Dat past wel bij Hubo, een beetje anders dan anderen.”

Nieuwe strategie
De ombouw van de winkels begon in 2017, het jaar waarin Hubo haar nieuwe strategie rondom de pay-off Hubohelpt lanceerde. Hierin richt het zich op een toekomst waarin de klant niet altijd meer zin, tijd of kennis heeft om de klus zelf te doen. Door de ombouw van alle bestaande Hubo’s en Multimate’s en de overgenomen Formido bouwmarkten telt Hubo momenteel 190 winkels.
“We mogen ons daarmee niet alleen de oudste en meest ervaren, maar ook de grootste bouwmarkt van het land noemen. De beloning voor dit harde werk kwam afgelopen jaar tijdens de verkiezing van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year 2021’, waar Hubo zich kroonde tot de beste winkelketen in de categorie bouwmarkten. We zijn er met zijn allen mega trots op dat we in nog geen vier jaar tijd alle winkels in een razend tempo van binnen en buiten hebben omgebouwd. Soms met wel vier winkels per week. Dit was een enorm uitdagende klus, maar met de huidige eigentijdse uitstraling is Hubo weer helemaal klaar voor de toekomst.”

Geschiedenis
De geschiedenis van Hubo gaat nog verder terug dan de genoemde 55 jaar, want het vindt zijn oorsprong bij ‘Houthandel Utrecht’, ontstaan in 1933. Begin 1967 lanceerde deze organisatie de krachtige en korte merknaam Hubo. In de jaren die volgen groeit Hubo uit tot een vooraanstaande doe-het-zelf keten. “Inmiddels onderscheidt Hubo zich van haar concurrentie met winkels die bestaan uit een combinatie van een bouwmarkt én een interieurspeciaalzaak. Klanten kunnen hier terecht voor traditionele doe-het-zelf artikelen, maar ook om de klus door Hubo te ‘laten doen’. Denk aan een deur, kast, zonwering of hor. Volledig op maat en aan huis gemonteerd. Een uitkomst voor iedereen die het niet meer zelf kan óf wil doen.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2022 - juni | Pagina(s) 20
Categorie: Doehetzelf (overig)
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google