Grohe’s 'Energy for Life' campagne: Euro 1,2 miljoen
 
Lixil, het moederbedrijf van Grohe, en UNICEF hebben in november jl. de uitbreiding aangekondigd van het 'Make a Splash!'-partnerschap. De uitbreiding geeft kinderen en gezinnen in India, Indonesië en Nigeria -drie van de meest dichtstbevolkte landen ter wereld- toegang tot veilige, schone toiletten en andere oplossingen zoals handhygiëne.
 
Het 'Make a Splash!'-partnerschap, dat in 2018 werd opgestart, werkt aan de voortgang van Sustainable Development Goal 6 ‘schoon water en sanitair’, met als doestelling dat tegen het jaar 2030 een einde komt aan open ontlasting. Vanaf 2018 zijn 2,9 miljoen mensen bereikt in gemeenschappen in Ethiopië, Kenia en Tanzania. Vanwege het succes in de verbetering van sanitaire voorzieningen en hygiëne over de afgelopen drie jaar wordt het partnerschap verder uitgebreid.
Naast de drie nieuwe focuslanden, wordt ook de reikwijdte van de activiteiten van het partnerschap uitgebreid. Daarbij ligt de nadruk op diverse aspecten. In de eerste plaats mensen toegang verschaffen tot betere sanitaire en hygiënische opties, via activiteiten en programma’s van UNICEF. Daarbij gebruik makend van het ontwerp en de levering van oplossingen door Lixil op basis van de behoeften en voorkeuren van gebruikers. Tot slot gezamenlijke activiteiten voor capaciteitsopbouw voor de toekomst, om lokale leveranciers en consumenten in opkomende markten te ondersteunen, het ondersteunen van beleid en regelgeving en door monitoring en evaluatie van nationale doelen en strategieën.
Als onderdeel van de activiteiten van Lixil, steunde Grohe de ‘Make a Splash!’ samenwerking met een speciale campagne deze zomer in 13 landen. Het merk droeg met ‘Energy for Life’ 1 euro bij voor elk deelnemend Grohe-douchesysteem of -thermostaat die werd gekocht. Hierdoor werd een bedrag van 1,2 miljoen euro opgehaald, dat nu wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat meer kinderen toegang hebben tot schone, veilige toiletten en handhygiëne.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken