Praxis Phygital nummer 4 in Drachten
 
In mei van dit jaar opende Praxis zijn eerste winkel volgens het Phygital concept. Met de opening van Praxis Drachten op woensdag 29 september staat de teller inmiddels op vier Phygital winkels. Ook deze Praxis is grondig verbouwd en klaar gemaakt voor de toekomst.
 
De fysieke winkel sluit nu beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van configuratoren en QR-codes. Hierdoor ervaren klanten zowel de voordelen van de fysieke winkel, zoals hulp van experts en producten goed kunnen bekijken en direct meenemen, als de voordelen van online, zoals een uitgebreid assortiment en inspiratie.
Praxis Drachten is de vierde winkel die is ingericht volgens het Phygital concept. Op basis van de goede resultaten en lessen van de andere winkels is het concept verder ontwikkeld. Zo wordt er per winkel gekeken naar de optimale mix in assortiment. Dit gebeurt aan de hand van het verzorgingsgebied, de kracht van de lokale winkel en de ruimte in het concurrentieveld. Ook wordt er aan bepaalde assortimenten permanent meer ruimte gegeven. Daarnaast zijn in de winkel verschillende digitale tools beschikbaar. Zo zijn er configuratoren voor onder andere badmeubels, deuren en horren te vinden in Drachten. Er zijn veel QR-codes in de winkel waarmee klanten bijvoorbeeld snel het volledige assortiment kunnen bekijken of zien of een product op voorraad is. “Met de toevoeging van onder andere deze tools versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.”
Na een uitdagend ombouwproces zijn winkelmanager Koos de Wit en zijn team blij met het resultaat: “De winkel is een stuk lichter en ruimer gemaakt. Daarnaast zijn er nieuwe assortimenten en veel show elementen om klanten te inspireren toegevoegd. Bij het ombouwen van de winkel is er onder andere gelet op de wensen vanuit de markt, het assortiment, de route in de winkel en de bereikbaarheid en beschikbaarheid van producten. Zo kunnen klanten makkelijk en snel vinden waar ze naar op zoek zijn. En kunnen ze het product toch niet in de winkel vinden, dan zijn er de QR-codes en configuratoren om de klant te helpen het product online te bestellen.” Koos is trots op het resultaat van de verbouwing en gaat met veel plezier aan de slag: ”De nieuwe winkel is klaar voor de toekomst en wij als medewerkers staan klaar om de klant te ontvangen en te helpen met hun klussen.”       
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2021 - oktober | Pagina(s) 14
Categorie: Doehetzelf (overig)
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google