Schlappi: “Gezond en ontzettend druk”
 
Update coronacrisis
Hoe vergaat het de ondernemers in onze branche in deze coronatijd? Wij vroegen het dit keer aan Dennis Schoormans van Schlappi Markiezen. Gelukkig klinken er positieve geluiden vanuit Tilburg. “Ik kan je melden dat wij ontzettend druk zijn. Gelukkig zijn we allemaal gezond en heb ik niemand ziek thuis zitten.”
 
“Wij mogen ons zeer gelukkig noemen dat de handel en de omzet goed blijft door lopen. Ik spreek veel dealers die ook aangeven dat het weliswaar anders is, maar dat de omzet op niveau blijft, passend bij het seizoen. Dat merken wij dan ook weer terug door de vele orders en offerte-aanvragen. Naast de reguliere omzet hebben wij momenteel een gigantisch project onderhanden. Dus wij kunnen voorlopig goed vooruit.”
Dennis vervolgt: “Op zich ook logisch dat de handel in onze branche op niveau blijft. Hierbij mijn analyse: Prachtig voorjaarsweer. Iedereen thuis, thuis aan het werk. De meiakanties gaan niet door. Men gaat thuis klussen en de boel opknappen. Men kan niet uiteten en/of op stap gaan. Dus men houdt nu geld over. Zomervakanties zullen ook beperkt blijven. Men blijft veelal thuis.
Het vertrouwen in de economie is nu nog redelijk. Hoe het gesteld is met het consumentenvertrouwen over zes maanden kan niemand nu inschatten. Nu profiteren wij als branche van bovengenoemde punten.”
“Er moet uitzicht zijn tot wanneer deze ellende gaat duren voor de consument. Maar ik ben bang dat we het jaar 2020 hier zeker nog zoet mee zijn. Daarna moeten we hopen dat de economie veerkracht toont. Dan zal het herstel snel intreden. Het liefst voor het nieuwe voorjaarsseizoen 2021. Dan is mijn conclusie dat wij als branche een keer aan de goede kant van de lijn staan.
 De totale impact van de economische krimp (-7% is de voorspelling) kan ik zeker niet overzien en valt niet te voorspellen. Voor nu dus vol gas vooruit en de schouders eronder.”
 
 
Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - april |
Categorie: Zonwering, Markiezen, Retail
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wat betekent de corona-crisis voor uw bedrijf?