Een lekkend dak
 
‘Never waste a good crisis...’ Beroemde woorden van oud-politicus Winston Churchill. Zijn overleg met Sovjet-leider Stalin in die crisisperiode leidde na deze woorden tot oprichting van de Verenigde Naties. Een crisis is een perfect moment om drastische maatregelen te nemen.
Ook de keukenmarkt had in de recente zware jaren eindelijk eens de kans om basale onvolkomenheden in haar systeem aan te pakken. De ontevredenheid bij consumenten over te weinig transparantie in prijzen en garantieregelingen, het korte termijn denken over personeel en opleidingen, de klachten over de kwaliteit van producten... We hebben zeven of acht jaar de tijd gehad om al die basisfouten aan te pakken, om onszelf te ontwikkelen tot een volwassen branche. Maar toen we uit die crisis-nachtmerrie wakker werden, bleek er helemaal niets veranderd te zijn. De overlevenden gaan op de oude voet verder... We hebben blijkbaar niets geleerd. We wasted a good crisis! We hobbelen verder naar de volgende recessie.
Gelukkig horen we tegenwoordig steeds vaker een andere uitdrukking: ‘Bij mooi weer kan je het dak repareren’. We moeten als branche in ieder geval, in deze periode van groei, die tweede kans grijpen. We gaan met ons allen de ladder op naar het lekkende dak!

Henk Knol
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Retail, Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken