Tevreden?
 
Column Romazo
Ongetwijfeld heeft u dezelfde ervaring; je kunt geen helpdesk of groot bedrijf meer bellen of je auto naar de garage brengen bijvoorbeeld, of je krijgt het bericht dat het gesprek voor kwaliteitsdoeleinden wordt opgenomen. Meestal volgt daarop nog een e-mail met het verzoek of u een beoordeling wilt geven aan een aantal kwalitatieve aspecten. Langzamerhand wordt het een overkill aan dit soort verzoeken om informatie over welke aspecten van het bedrijf of van de medewerker je tevreden bent.
Waarom besteden al deze bedrijven zoveel tijd, geld en energie aan het achterhalen van zoveel mogelijk informatie over hun dienstverlening? Het antwoord ligt voor de hand; zij willen hun bedrijfsresultaten optimaliseren en dat kan alleen maar als zij beschikken over tevreden terugkomende klanten die zich positief zullen uitlaten over het bedrijf waar zij contact mee hebben gehad.
Wat op grote schaal geldt, telt zeker ook op kleinere en lokale schaal en misschien nog wel sterker. De klant kan overal zijn euro’s besteden en zal dat doen bij bedrijven waar hij of zij een goede ervaring mee heeft of hen wordt aanbevolen door vrienden of bekenden.
Kwaliteit, klantvriendelijkheid, service en aandacht zijn de aspecten die moeten zorgen voor een succesvolle continuïteit van een bedrijf. Dit lijkt allemaal vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Het vergt voortdurend aandacht en bijsturing. Anders zouden ook de grote spelers zich niet constant zoveel moeite betrachten om hier budgetten aan te spenderen.
Denkt u ook eens na hoe u uw eigen klantentevredenheid kunt testen door bijvoorbeeld na de levering een e-mail te sturen of eens na te bellen. Mocht u dat nog niet doen dan zult u merken hoe leerzaam dat is en op welke punten u nog kunt bijsturen. Doe er uw voordeel mee!!
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2016 - september | Pagina(s) 30
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken