Eisen aan softwarepakketten
 
Gebruiksvriendelijk en compleet
Gebruiksvriendelijkheid van softwarepakketten en de afbeeldingskwaliteit daarbij worden essentieel gevonden door ons panel van keukenondernemers. Dat is belangrijker dan de prijs ervan. Ook verwacht men steeds meer actuele en complete fabrikantencatalogi. We vroegen om een reactie hierop van een van de deskundigen op dit gebied.
 
“Het belangrijkste is inderdaad de gebruiksvriendelijkheid”, bevestigt Harald Meijer, van de afdeling Sales Kitchen bij Compusoft Nederland. “Wanneer je een keuken verkoopt, wil je niet nog een uur de offerte gaan checken op fouten. Gebruiksvriendelijkheid gaat hier samen met nauwkeurigheid.”
Wat de prijs betreft: niemand wil een te duur programma. “Overigens is de markt wel meer naar kwaliteit gaan kijken. En terecht, je kunt voor het allergoedkoopste gaan en dan ontdekken dat je het bespaarde geld aan de achterkant net zo hard weer kwijtraakt, bijvoorbeeld omdat het programma niet nauwkeurig is, of niet voorzien van de juiste fabrikantendata. Dat is een belangrijk punt dat hier opvalt: 30 procent verwacht actuele en complete fabrikantencatalogi. Bijna iedere keukenzaak klaagt immers als de fabrikantencatalogi niet up to date zijn. Dit is een belangrijke reden dat we bij Compusoft veel tijd en energie steken in het leveren van actuele en nauwkeurige catalogi.
Wat betreft de vraag naar een koppeling met een administratief pakket: ons Winner Design heeft zelfs een administratief pakket geïntegreerd; tekenen en rekenen, bestellen en het verdere ordertraject vindt dus plaats in één en hetzelfde programma.”
Afbeeldingskwaliteit is, zoals blijkt uit deze enquête, erg belangrijk. “Niet voor niets, het is immers de uitstraling richting hun klant. Vandaar dat we focussen op een hoogwaardige afbeelding in een zo kort mogelijke tijd.”
Harald Meijer: “Wat ik mis bij dit lijstje van eisen is het online-gedeelte. Door onze gebruikers wordt het bijvoorbeeld erg gewaardeerd dat ze de mogelijkheid hebben om ontwerpen te kunnen delen met hun klanten via de Cloud. En het helpt hen ook dat hun klanten de mogelijkheid hebben om, al voordat ze in de showroom terecht komen, op de website van de ondernemer een eerste stukje inspiratie achter te laten. Bovendien blijkt uit de uitkomsten ook weer dat een ‘tekenpakket’ veel breder is dan alleen software. Een groot deel van de feedback die ik krijg op beurzen gaat over onze support: het feit dat keukenzaken maar hoeven te bellen als ze ergens niet uitkomen, en dan professioneel geholpen worden.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2016 - juni | Pagina(s) 13
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken