Zwart is het nieuwe wit
 
Design op Eurocucina Milaan
Niet de designerswijk Tortona, maar de hallen van de Fiera Milano zelf bleken dit jaar voor de keukens het centrale punt van de Milan Design Week en haar Eurocucina. Met volop ruimte deze keer voor de apparatuurmerken en zeer druk bezochte Italiaanse én Duitse keukenmerken.
 
Wanneer we de Eurocucina van dit jaar willen samenvatten, komen we tot de volgende trends:
• Zwart is het nieuwe wit. Vrijwel alle stands toonden hun keukens in zwart of in donkere tinten zoals donderbruin of donkerblauw, met donker marmer; eventueel gecombineerd met bruin. Alsof de keukenfabrikanten het samen hadden overlegd, of dat het hen was ingefluisterd door de toeleveranciers… Een Nederlandse retailer echter: “Zwart is mooi, maar vorig jaar verkocht ik wit, dit jaar verkoop ik wit en volgend jaar verkoop ik ongetwijfeld ook nog wit.”
• Fronten mogen weer ‘gewoon’ glad zijn, zoals matlak, metallic lak, fineer, chique hout, beton en andere natuurlijke materialen. Ruw hout en steigerhout zijn al weer passé. En keukens zijn volop voorzien van industrieel zwart-metalen of koperen elementen.
• Voor wie zwart te donker is, zijn er nog de grijstinten, van matrak tot hoogglans. “We merken dat de lichtgrijze tinten dit jaar magnolia en geel heel snel aan het verdringen zijn”, onderstreept Ron Houter van Alno.
• Op gebied van apparatuur staat de interactieve keuken, de ‘connected kitchen’ duidelijk centraal. Hierover leest u in het middenkatern van deze editie.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2016 - april | Pagina(s) 8,9
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken