Finetuning van doelgroep-segmentering
 
Küchenmeile en 'individualisering':
Fraaie presentaties met zelfs verrassende noviteiten en gedurfd design. Ultramatte uitvoeringen, cashmere, betonlook, koper... De bezoekers langs de Küchenmeile hoefden zich dit jaar zeker niet te vervelen. Met dit jaar als centrale item vooral segmentering naar doelgroepen, of in de taal van 2014: 'individualisering van de keuken'.
 
De voorgaande edities van de Küchenmeile kenmerkten zich achtereenvolgens door items als segmentering, doelgroep-marketing en begrijpelijke keukens. Dit jaar was dit ‘individualisering van de keukens’. Wanneer we kijken naar de concrete invulling van deze items, dan kunnen we constateren dat de genoemde items veelal op elkaar voortborduren. De ‘individualisering van de keukens’ is immers het finetunen van de doelgroep-segmentering van de afgelopen jaren. Al werd die finetuning dit jaar bij de diverse Küchenmeile-deelnemers wel heel zinvol uitgewerkt.
Specifiek maatwerk voor iedere consument afzonderlijk is in het huidige massaproductie-proces moeilijk te realiseren. Maar door vérgaande doelgroepsegmentatie gaat het wel steeds meer in die richting, zoals blijkt bij producenten als Nobilia, Schüller, SieMatic, Pronorm en Nolte. (Zie verder de gedrukte editie van KIM)
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken