'Keller Keukens vaart nieuwe koers'
 
Tijdens de twee dealerdagen in afgelopen voorjaar presenteerde Keller Keukens aan haar dealers de nieuwe aanpak voor de toekomst. Herpositionering van het merk Keller en een daaraan gekoppelde nieuwe sales- en (on-line)marketingstrategie stonden daarbij centraal.
“Keller heeft met haar merk en de naamsbekendheid van dat merk een troef in handen. De positionering was echter wat ongelukkig en paste niet meer bij het huidige tijdperk en de economische situatie”, aldus commercieel directeur Bart Meeuwsen. Stap één was daarom het merk Keller herpositioneren. Daarbij werd gekozen voor het midden-hoge segment. Merkkeukens voor een betaalbare prijs, voor de gemiddelde Nederlandse consument, die woont in de doorsnee Nederlandse woning; dát is ‘een Keuken à la Keller’, de nieuwe slogan van Keller Keukens. In Roosendaal is de afgelopen maanden het gehele keukenprogramma grondig tegen het licht gehouden, de merkstrategie herzien en de nieuwe koers bepaald. Het marketingconcept omvat een omvangrijk pakket verkoop- en (online) marketingtools. Het beleid is gericht op het centraal stellen van de consument, het (on-line) oriëntatieproces en het overbrengen van de juiste boodschap. “We willen mens en keuken bij elkaar brengen en van Keller een lifestyle-merk maken dat dicht bij de consument staat.”
Voordat dat alles kon worden uitgevoerd werd overigens eerst de fabriekstoonzaal in Roosendaal volledig gerestyled. En een opvallend gegeven in de brochure en op de website is, dat er bij iedere keuken een netto prijs staat vermeld. “Bart Meeuwsen: “We kiezen voor een transparant prijsbeleid, omdat de consument anno 2012 wil weten waar hij aan toe is.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2012 - juni | Pagina(s) 6
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken