Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Tuinmerken
 
Qudata start voorinschrijving:
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd tuinmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van tuingereedschap, tuinmeubilair en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
 
Het snel veranderende aankoopgedrag van consumenten is de afgelopen jaren door Qudata Markt- & Trendanalyses uitgebreid onderzocht. Uit het onderzoek onder ruim 2.500 consumenten dit afgelopen najaar blijkt dat men zich uitgebreid oriënteert op een nieuw woon en/of tuinproduct. De grote vraag is vervolgens: in hoeverre kiest men voor een specifiek merk, label of winkel? En welke posities nemen de merken in de tuinmarkt in?

Beide aspecten, de merkbekendheid en het imago van een merk én de positie van zowel winkel- als A-merken in de markt worden dit voorjaar door Qudata Markt- & Trendanalyses, onderdeel van uitgeverij Qumedia, onderzocht. In het onderzoek wordt tevens specifiek aandacht besteed aan tuingereedschap-, tuinmeubelen- en tuinwinkelmerken.

Rapport ‘Naamsbekendheid & Imago Tuinmerken’
De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een rapport:
-uitkomsten vragen
-bij diverse vragen opsplitsingen per regio, leeftijd, inkomen, gezinssituatie of geslacht
-korte reacties van detaillisten, retailers, (merk)fabrikanten en specialisten
-grondige analyse van de strijd tussen (winkel)merken

Prijs voorinschrijving: € 749,- (geldig tot 15 maart 2012)

Het imago van uw merk
Wilt u graag weten wat voor imago uw merk heeft? Dat kan. Wij bieden retailers, fabrikanten en leveranciers de mogelijkheid hun (winkel)merk mee te laten lopen in het onderzoek. Consumenten worden gevraagd in welke mate bepaalde kenmerken, zoals design, betrouwbaar, prijs-kwaliteitverhouding en milieuvriendelijk, passen bij uw merk.

De investering voor deze deelname bedraagt € 245,- (inschrijving tot 15 maart 2012)

U kunt zich inschrijven voor het onderzoek door een email te sturen naar research@qudata.nl onder vermelding van ‘Naamsbekendheid & Imago Tuinmerken’. U krijgt daarop een bevestiging van uw aanmelding en ontvangt, mits er voldoende inschrijvingen zijn, eind april het rapport.

Voor meer informatie over het onderzoek kijk op www.qudata.nl (zie rode button rechts ‘Digitale Folders’).

U kunt voor vragen ook contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, Project Manager Qudata Markt- & Trendanalyses. E-mail: research@qudata.nl of tel. (0575) 51 55 15.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2012 - januari |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken