Installateurs nog weinig op social media
 
Installateurs zetten nog altijd niet vaak social media in om klanten, zowel zakelijk als particulier, te bereiken. Van de E-installateurs gebruikt 72 procent geen online netwerken voor de particuliere markt. Van de W-installateurs is dat zelfs 81 procent. Voor de zakelijke markt gaat het om respectievelijk 79 en 76 procent. Dat meldt Bouwkennis, uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
 
Hoewel dus nog relatief weinig installateurs op dit vlak actief zijn, groeit het gebruik van social media in de installatiesector wel. Vorig jaar gebruikte nog zo'n 90 procent van de installateurs geen social media.
Degenen die er wel gebruik van maken, doen dat het meest met LinkedIn. E-installateurs zetten daarnaast ook wel Facebook, Twitter en Hyves in. W-installateurs gebruiken die andere opties eigenlijk nauwelijks.
Iedereen die social media nu nog links laten liggen, moet zich realiseren dat deze media transparant zijn, zo stelt Bouwkennis. "Op social media wordt namelijk over elke branche gepraat, dus elk bedrijf is indirect al bij dit proces betrokken. Diegene die nu voorop loopt en investeert in de online ontwikkelingen, zal straks optimaal van de voordelen kunnen profiteren."


 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2012 - januari | Pagina(s) 4
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken