'Onze panel-leden vergroten vooral ook hun eigen marktkennis'
 
Derk-Jan Rouwenhorst, Lesley van der Haas en Bo Dieks van Qudata:
Iedere maand dragen enkele honderden ondernemers bij aan meer kennis over de diverse woonbranches waarin uitgeverij Qumedia en haar researchbureau Qudata actief zijn.
Het zijn de deelnemers aan de panels in de badkamerbranche, de keukenbranche, de zonweringbranche, de doe-het-zelfbranche en sinds kort ook het panel van klusbedrijven en OZP’ers (ondernemers zonder personeel).
“De panel-leden zijn enthousiaste ondernemers, die soms al meer dan vijf jaar meedoen aan onze onderzoeken, zoals in de badkamermarkt het STS-Panel”, vertellen Derk-Jan Rouwenhorst, Lesley van der Haas en Bo Dieks van Qudata Markt- & Trendanalyses. “Ze hebben met ons door de jaren heen een goede vertrouwensrelatie opgebouwd, want ze weten dat alle gegevens die zij aanleveren volstrekt anoniem blijven.”

Uitbreiding panels
Daarnaast worden de panels voortdurend aangevuld met nieuwe deelnemers, die met hun gegevens de branche ondersteunen, maar daarmee vooral ook hun eigen marktkennis vergroten. Qudata projectmanager Derk-Jan Rouwenhorst: “Daar richten we ons ook in dit nieuwe jaar 2012 weer op. We zijn op zoek naar actieve ondernemers die iedere maand een paar minuten de tijd nemen om ons mailtje met vragen te beantwoorden. Die gegevens zijn heel belangrijk voor het vergroten van de marktkennis.” “En degenen die deze marktkennis leveren worden dan ook beloond”, vertelt Lesley van der Haas. “Ze ontvangen maandelijks een update van de STS Branchebarometer, wekelijks de STS-emailnieuwsbrief, iedere drie maanden onze STS kwartaalscan en daarnaast kortingen op seminars en bijeenkomsten.”
Bo Dieks: “Het zijn ondernemers die het belangrijk vinden dat ze net iets beter en sneller dan hun collega’s op de hoogte worden gehouden van marktontwikkelingen en trends. Zij willen daarmee echter ook een bijdrage leveren aan de kennis over de branche. Ze hebben door hun deelname aan het panel invloed op de uitstraling en het algemene gevoel in hun markt. Zij beantwoorden immers maandelijks vragen als: hoe beoordeelt u de huidige situatie in de branche? De panel-leden dragen dus op een geheel anonieme manier bij aan ontwikkeling van hun branche, maar vooral ook van hun eigen marktkennis.”

Aanmelding
Voor meer informatie over het STS-panel en voor aanmelding daarvoor kunt u terecht op www.vakbladsts.nl; of u kunt contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst: research@qudata.nl of (0575) 515 515.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2012 - januari | Pagina(s) 9
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken