Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek naar grootste douche-ergernissen
Het onderzoek Achter gesloten badkamerdeuren van hansgrohe onthult de grootste douche-ergernissen van Nederlanders. Met stip op 1 met 40% staat de daling van de watertemperatuur omdat iemand anders in huis de kraan aan zit. Ook een te zachte straal stemt Nederlanders absoluut niet blij, zeker 32% ergert zich hieraan.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek badkamermarkt
Speciaalzaak heeft grootste marktaandeel
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in belang af, maar is nog steeds verreweg het belangrijkst.
Lees verder ...
 
 
Tevredenheid over eigen bedrijf
De branche is buiten adem
De badkamerbranche lijkt bij de overgang van 2015 naar 2016 een beetje buiten adem te zijn. Na een jaar van voortdurend optimisme, zijn de ondernemers wat aarzelend over de vooruitzichten voor de branche als geheel voor dit jaar. Terwijl hun eigen bedrijfsvoering en de daarbij behorende omzet juist een positief beeld laat zien…<br>
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse badkamermarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het STS-Panel als die van CBW-Mitex over de totale woonbranche waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Vertrouwen in eigen onderneming
De ondernemers binnen het STS-Panel hebben momenteel veel meer vertrouwen in hun eigen onderneming en hun eigen ondernemerschap dan in de branche als geheel. De STS Branchebarometer en de STS Ondernem...
Lees verder ...
 
53.000 nieuwe woningen in 2012
Er zullen dit jaar 53.000 nieuwe woningen worden opgeleverd. Dat is bijna 5.000 minder dan in 2011. Volgend jaar zal een dieptepunt worden bereikt met 51.000 nieuwe woningen. Vanaf 2014 neemt de bouwproductie weer wat toe. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis, de uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Badkamerbranche
Onderzoeksbureau Qudata voerde in het voorjaar van 2012 in opdracht van vakblad STS een algemeen structuuronderzoek uit naar de huidige stand van zaken in de badkamerbranche. Ruim 50 badkamerdetaillis...
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken De afgelopen maanden heeft Qudata de merkbekendheid van badkamermerken en badkamerwinkels onderzocht. De resultaten van dit onderzoek zijn gepubliceerd in het ra...
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Badkamermarkt
Gezocht: badkamerondernemers!
De badkamermarkt verandert de laatste jaren sterk. De crisis, branchevervaging en de harde (prijs)concurrentie -mede door de invloed van internet- zijn enkele ontwikkelingen die zorgen voor grote verschuivingen in de branche. Qudata Markt- & Trendanalyses voert in opdracht van vakblad Sanitair & Tegel Specialist (STS) een onderzoek uit onder badkamerdetaillisten om beter zicht te krijgen op de ontwikkelingen in de badkamermarkt. De uitkomsten van het onderzoek zullen worden gepubliceerd in vakblad STS.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Profielen van keukenketens (7):
Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (4):
Brugman-klanten gaan voor veilig
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken van Qudata. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens en Keukenconcurrent onder de loep; in deze editie kijken we naar weer een DMG-formule: Brugman.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (2)
Niet alleen Jan Modaal koopt bij Superkeukens
De komende maanden gaat KIM• in een serie analyses profielschetsen maken van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In elk van deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Op deze manier worden de karaktereigenschappen van onze collega’s duidelijk. In deze editie: Superkeukens.
Lees verder ...
 
 
   De eerste cijfers over 2021
Vertrouwen herstelde, maar winkels zijn dicht
Gedurende het corona-jaar 2020 herstelden zowel het consumentenvertrouwen als de koopbereidheid. Het sluiten van ‘niet-essentiële’ winkels op 15 december was echter een nieuwe rem op de consumentenbestedingen. Ook verschoven verkopen van gesloten showrooms naar winkels met afhaalpunten. De eerste cijfers over begin 2021 van het CBS en Qudata op een rijtje...
Lees verder ...
 
 
   Aandelen retailers apparatuur verschuiven licht
Het marktaandeel in aantallen van keukenspeciaalzaken bij de verkoop van inbouwkeukenapparatuur is het afgelopen jaar gedaald van 54,9 procent naar 51,8 procent ten opzichte van het vorige jaar. Het marktaandeel bij de verkoop van vrijstaande apparatuur is daarentegen iets gestegen (30,3 procent in 2020 en 31,4 procent in 2021).
Lees verder ...
 
 
   Kenmerken keukenverkopers
Ikea wordt gewaardeerd om de prijs
In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De antwoorden zijn de basis van deze artikelen, een vorig artikel over dit onderwerp is vorig jaar mei gepubliceerd in KIM•.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Luxaflex
Derde Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vindt meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Qudata naar badkamermarkt
Speciaalzaak grootst, aandeel bouwmarkt dalend
Uit een recent Qudata-onderzoek naar de verkoop van badkamers en -producten blijkt, dat de rol van de speciaalzaak met een marktaandeel (in aantallen) onverminderd het belangrijkst is met 42 procent. Het marktaandeel van de bouwmarkten daalt heel geleidelijk over de afgelopen jaren naar 34 procent. Het aandeel van de woonmarkten (voornamelijk Ikea) blijft met rond 16 procent over de jaren ongeveer gelijk.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Twee tot drie keer meer faillissementen door corona
Door de coronacrisis kan het aantal faillissementen in 2021 verdubbelen of zelfs verdrievoudigen ten opzichte van 2019. Het ING Economisch Bureau verwacht voor 2021 dat 1,5% tot 2,5% van de bedrijven bankroet gaat, wat neerkomt op 6.500 tot 10.000 faillissementen.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Winkelpassanten nog niet op pre-corona niveau
Vanaf half april zag Locatus, die continue de ontwikkeling van de passantenaantallen in coronatijd volgt, een redelijk snel herstel van de drukte in binnensteden. Op 23 mei lagen de passantenaantallen...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken