Ondanks kwakkelende economie goede resultaten
 
Tevredenheid bij Reesink over 2002
Op de nieuwjaarsborrel kon de directie van Reesink met volle tevredenheid terugkijken op 2002. Het uiteindelijk resultaat was beduidend hoger dan het jaar daarvoor. Binnen de dhz-tak van het concern maakt men voor dit jaar plannen voor een restyling van het drukwerk. Na 5 jaar werd het weer eens tijd om kritisch naar de huisstijl te kijken.
 
Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst kon de directie van Reesink mededelen dat de doelstelling werd gehaald om over 2002 een duidelijk hoger resultaat te boeken. In 2002 realiseerde het bedrijf een stijging van de geconsolideerde winst na belastingen met bijna 10 procent ten opzichte van de 3,65 miljoen euro (5,37 euro per gewoon aandeel van 4 euro nominaal), die over 2001 werd gerealiseerd. De omzet over 2002 was nagenoeg gelijk aan de omzet over 2001 (117,6 miljoen euro). De definitieve cijfers over 2002 worden in de namiddag van 3 maart a.s. bekend gemaakt.

Tevredenheid alom bij de directie van Reesink. In een schrijven aan de redactie van Karwei Management ziet het concern zichzelf als een belangrijke thermometer voor de Nederlandse economie: 'In enige van de door de dochterondernemingen bewerkte markten lijkt het in eind oktober in het voorgaande jaar heel voorzichtig ingezette herstel langzaam maar nog niet echt zeker door te zetten. Wat betreft het geconsolideerde resultaat over 2003 wordt in taakstellende zin al met al toch gemikt op wederom een duidelijke winststijging, ditmaal ten opzichte van het hierboven ten aanzien van 2002 geïndiceerde resultaat'.

Fixet
Binnen de Fixet Retailgroep is men actief bezig met de restyling van de consumentenfolder, het POS materiaal en ander drukwerk. 'Er zaten te veel verschillende stijlen in onze huisstijl. De consument ziet weliswaar het verschil niet, maar intern vonden we het pure noodzaak toch eens de huisstijl kritisch onder de loep te nemen', vertelt Heleen Weerkamp, marketing manager van Fixet. 'We stelden onszelf de vraag: 'Wat is de stijl van Fixet'. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan. Het drukwerk is inmiddels klaar. Nu zijn we aan het kijken hoe we de 'nieuwe' huisstijl in de winkels kunnen verwerken.'

KADERTEKST:
(kader)
Inleveren lege batterijen bij Fixet
Ondanks de strijd tussen de VWDHZ en de SVEG over het inzamelen van oud gereedschap (zie pagina 8), kiest Fixet juist wel voor inzamelen van recyclebaar materiaal. In de winkels van de retailorganisatie komen voortaan ook inzameltonnen voor lege batterijen. Dit om de service naar de klanten toe verder te verbeteren.
Foto: Fixetnewestijl
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2003 - januari | Pagina(s) 9
Categorie: Economie
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken