Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
   Klanten kiezen lokaal
Klanten willen de lokale economie graag ondersteunen en bijdragen aan duurzaamheid. Dat blijkt uit onderzoeksrapport ‘De kracht van lokaal’ in opdracht van retail-organisatie EK Retail. Ek Retail ...
Lees verder ...
 
 
   De kracht van lokale online platforms
Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving...
Lees verder ...
 
 
   Lichte groei non food
Kengetallen laten wisselende stemmingen zien
Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Lente!
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb...
Lees verder ...
 
 
   Volg het laatste nieuws online
Dagelijke nieuwsbrief Qumedia
Het zijn verwarrende, verontrustende tijden vanwege de coronacrisis die ons land en de wereld inmiddels al weken in zijn greep heeft. Diverse winkels hebben, gedwongen of vrijwillig, hun deuren gesloten. Sommige fabrikanten hebben hun productie geheel of deels stil gelegd. En ondertussen weten we niet hoe lang deze situatie zal duren en welke gevolgen het uiteindelijk zal hebben voor de economie en onze branche.
Lees verder ...
 
 
   Column
Hoe overleeft uw onderneming Covid-19?
Hoe is het in de DHZ branche? In Nederland worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Winkels mogen volgens het kabinet open blijven, mits voldaan wordt...
Lees verder ...
 
 
Zomermaanden 2017
Retail positiever dan klusbedrijven
De retailers uit de woonbranche zijn sterker uit de zomermaanden gekomen dan de klusbedrijven, zo blijkt uit de panels van de vakbladen van Qumedia. Voor klusbedrijven is augustus blijkbaar nog steeds een wat moeilijke maand. Maar liefst 20 procent geeft een omzetdaling aan. Over de situatie in de branche als geheel is men nog wel zeer positief.
Lees verder ...
 
Positieve omzetontwikkeling Intergamma
De winkelomzet van Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, is in 2015 met 3 procent gegroeid tot Euro1.697 miljoen. Het bedrijfsresultaat kwam in 2015 uit op Euro141 miljoen, een toename van 7 procent in vergelijking met 2014. Het bedrijf wist meer klanten te trekken dan in het jaar ervoor. Ook profiteerde Intergamma in sterke mate van haar online activiteiten en de aantrekkende woningmarkt.
Lees verder ...
 
Consument koopt liever online
Elektronicabranche in zwaar weer
De afgelopen jaren zijn er veel retailers in consumentenelektronica omgevallen. Zomaar een paar willekeurige voorbeelden hiervan zijn Harense Smid, Block, iCentre en BAS Group. Deze laatst genoemde is de meest recente.
Lees verder ...
 
Groei PontMeyer in eerste halfjaar 2014
Anne Schouten, bestuursvoorzitter van PontMeyer: “Het resultaat over het eerste halfjaar is ten opzichte van het eerste halfjaar 2013 gestegen, dankzij de duidelijk toegenomen vraag naar hout en bou...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   CBS-cijfers vierde kwartaal
Ondernemersvertrouwen verbeterd, maar blijft negatief
Het ondernemersvertrouwen is begin 2024 enigszins verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar blijft nog steeds negatief. Het laatste kwartaal van 2023 was in het segment recreatie-artikelen, dhz en keukens een duidelijke afname in verkoop en omzetdaling te zien. Het aantal faillissementen nam het vierde kwartaal van 2023 fors toe.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers derde kwartaal
Meer omzet, maar minder verkopen
In het derde kwartaal van afgelopen jaar boekte de detailhandel aanzienlijke groei in omzet in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, volgens het CBS. Ondanks deze positieve ontwikkeling valt op dat de werkelijke verkoopcijfers daarentegen zijn afgenomen. Het is essentieel dat retailers flexibel blijven en zich aanpassen aan de steeds veranderende marktomstandigheden.
Lees verder ...
 
 
   CBS cijfers over 2023
Dit najaar vertoonde een eerste dip
Het jaar 2023 begon nog met een consumptieve groei van ruim 5 procent. In de loop van dit jaar daalden deze bestedingen echter, om in dit najaar uit te komen op een daling met 1,9 procent. Met name ook de woonwinkels -zowel de meubels en het witgoed als dhz en keukens- werden getroffen door deze dip in bestedingen.
Lees verder ...
 
 
   Niet elke sector profiteert van consumentenuitgaven
Nederlandse consumenten kopen minder spullen en voedsel, maar omdat de prijzen stijgen neemt de omzet nog steeds toe. Dat is nu al vijf kwartalen op een rij het geval. In het tweede kwartaal steeg de ...
Lees verder ...
 
 
   Retail is topsport
Retail is topsport waarin ondernemers moeten inspelen op macro- en sectortrends door continu hun strategie aan te passen, te excelleren in de executie en slim te digitaliseren. De retailsector heeft i...
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers eerste maanden 2023
Licht herstel consumentenvertrouwen
Het consumentenvertrouwen bevindt zich al geruime tijd op een dieptepunt. Momenteel is er echter een licht herstel zichtbaar, blijkt uit CBS-cijfers van de afgelopen maanden. Ook het ondernemersvertrouwen was positief. In het segment dhz en keukens zien we in februari echter een eerste daling ten opzichte van 12 maanden geleden, nadat deze markt jarenlang ‘bijna overspannen’ was.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers over december jl.
Woonbranche sluit 2022 goed af
Ondanks berichten in de media dat segmenten van de woonbranche ‘in mineur’ zouden zijn, omdat een eind is gekomen aan de spectaculaire groei in de coronajaren, hebben huishoudens in december jl. bijna 10 procent meer besteed dan een jaar eerder, zo blijkt uit CBS-cijfers. Wel werd bezuinigd op het verbruik van energie, maar er werd meer besteed aan duurzame goederen dan in december 2021.
Lees verder ...
 
 
   Uitdagingen en meevallers
Voor ondernemers in de dynamische retail- en groothandel voorzien we voor 2023 en 2024 grote uitdagingen, maar ook kansen. Het jaar 2022 werd afgesloten met een recordgroei in omzet voor de non-food ...
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers 3e kwartaal
Beperkte krimp; consument blijft geld uitgeven
De Nederlandse economie is licht aan het krimpen, zo geeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) aan. Maar toch hebben de huishoudens in september ruim 2 procent meer besteed dan een jaar eerder. De woonbranche loopt iets terug, maar kent grote verschillen tussen de diverse segmenten, zowel in omzetten als in volume.
Lees verder ...
 
 
   Column Olaf Zwijnenburg
Hardnekkige inflatie
Inflatie is terug van weggeweest en domineert momenteel het economische nieuws. Een sterke stijging van het algemene prijspeil kan de koopkracht van huishoudens uithollen en de winsten van bedrijven a...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken