Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in Karwei Management 
 
   Klanten kiezen lokaal
Klanten willen de lokale economie graag ondersteunen en bijdragen aan duurzaamheid. Dat blijkt uit onderzoeksrapport ‘De kracht van lokaal’ in opdracht van retail-organisatie EK Retail. Ek Retail heef...
Lees verder ...
 
 
   De kracht van lokale online platforms
Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving...
Lees verder ...
 
 
   Lichte groei non food
Kengetallen laten wisselende stemmingen zien
Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Lente!
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb...
Lees verder ...
 
 
   Veel indicatoren staan op rood
Woonbranche ‘dobbert’ op onzekere markt
De woonbranche laat dit jaar, temidden van alle corona bedreigingen, een sterke groei zien. In de vorige editie gaven we dit reeds aan. Toch dobbert dit wonen-schip op een zeer onzekere consumentenmarkt, waarin vrijwel alle indicatoren -zoals het BBP, het consumentenvertrouwen en de koopbereidheid op rood staan. We geven in deze editie een overzicht van deze indicatoren.
Lees verder ...
 
 
   Maart en april 2020
Eerste cijfers van de crisis zichtbaar
Wat zijn de eerste gevolgen van de corona crisis voor de woonbranche? Veel cijfers zijn natuurlijk nog niet beschikbaar. Maar we kunnen in ieder geval kijken naar de cijfers van CBS en vanuit Duitsland. De eerste conclusies: het consumentenvertrouwen is ingestort, maar de omzetten van onder meer de bouwmarkten plussen sterk.
Lees verder ...
 
 
   Volg het laatste nieuws online
Dagelijke nieuwsbrief Qumedia
Het zijn verwarrende, verontrustende tijden vanwege de coronacrisis die ons land en de wereld inmiddels al weken in zijn greep heeft. Diverse winkels hebben, gedwongen of vrijwillig, hun deuren gesloten. Sommige fabrikanten hebben hun productie geheel of deels stil gelegd. En ondertussen weten we niet hoe lang deze situatie zal duren en welke gevolgen het uiteindelijk zal hebben voor de economie en onze branche.
Lees verder ...
 
 
   Column
Hoe overleeft uw onderneming Covid-19?
Hoe is het in de DHZ branche? In Nederland worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Winkels mogen volgens het kabinet open blijven, mits voldaan wordt...
Lees verder ...
 
 
Zomermaanden 2017
Retail positiever dan klusbedrijven
De retailers uit de woonbranche zijn sterker uit de zomermaanden gekomen dan de klusbedrijven, zo blijkt uit de panels van de vakbladen van Qumedia. Voor klusbedrijven is augustus blijkbaar nog steeds een wat moeilijke maand. Maar liefst 20 procent geeft een omzetdaling aan. Over de situatie in de branche als geheel is men nog wel zeer positief.
Lees verder ...
 
Positieve omzetontwikkeling Intergamma
De winkelomzet van Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, is in 2015 met 3 procent gegroeid tot Euro1.697 miljoen. Het bedrijfsresultaat kwam in 2015 uit op Euro141 miljoen, een toename van 7 procent in vergelijking met 2014. Het bedrijf wist meer klanten te trekken dan in het jaar ervoor. Ook profiteerde Intergamma in sterke mate van haar online activiteiten en de aantrekkende woningmarkt.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   CBS-cijfers derde kwartaal
Economie groeit in derde kwartaal
Uit de eerste berekening van het CBS, gebaseerd op de huidige beschikbare gegevens, blijkt dat het bruto binnenlands product (bbp) in het derde kwartaal van 2024 met 0,8 procent is gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal van dat jaar. In het tweede kwartaal bedroeg de groei nog 1,1 procent. De toename van het bbp in het derde kwartaal is voornamelijk te danken aan de consumptie door huishoudens en de overheid.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers augustus 2024
Minder faillisementen en lichte omzetgroei
De Nederlandse detailhandel heeft in augustus 2024 een omzetstijging van 1,8 procent gerealiseerd vergeleken met dezelfde periode in 2023, meldt het CBS. Deze groei is voornamelijk te danken aan de sterke prestaties in de non-food sector en een flinke toename in de online verkoop.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers juli 2024
Detailhandel ziet omzet bijna 3 procent stijgen in juli
In juli 2024 zag de detailhandel een omzetstijging van 2,6 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2023, volgens cijfers van het CBS. Het verkoopvolume nam met 2,1 procent toe. Zowel de non-food als de foodsector droegen bij aan deze groei, met name dankzij online verkopen die aanzienlijk stegen.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers tweede kwartaal
Wisselend tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van 2024 liet de detailhandel een gemengd beeld zien. De omzet groeide in april en mei, maar daalde licht in juni. De non-food sector presteerde over het algemeen beter dan de foodsector, met stabiele of stijgende omzetten gedurende het kwartaal.
Lees verder ...
 
 
   Column Olaf
Balans tussen mens en machine
In de competitieve wereld van de detailhandel moeten retailers dagelijks aan het werk met energie en focus op hun klanten. Bezoekers in de winkel laten rondwandelen is een gemiste kans. De sleutel tot...
Lees verder ...
 
 
   De toekomstige concurrentie uit China
Richting 2030 wordt China naar verwachting de grootste economie ter wereld. Het land is op vele vlakken het Westen, waar we vaak vooroordelen hebben over de manier waarop Chinese bedrijven en platform...
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers eerste kwartaal
Nederlandse detailhandel boekt sterke groei
In het eerste kwartaal van 2024 heeft de Nederlandse detailhandel een opmerkelijke groei doorgemaakt, met een omzetstijging van bijna 4 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Deze groei werd ondersteund door zowel hogere prijzen als een toename in het verkoopvolume. Ondanks een lichte toename in het aantal faillissementen binnen de sector, presteerde de detailhandel relatief beter dan andere sectoren.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers vierde kwartaal
Ondernemersvertrouwen verbeterd, maar blijft negatief
Het ondernemersvertrouwen is begin 2024 enigszins verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar blijft nog steeds negatief. Het laatste kwartaal van 2023 was in het segment recreatie-artikelen, dhz en keukens een duidelijke afname in verkoop en omzetdaling te zien. Het aantal faillissementen nam het vierde kwartaal van 2023 fors toe.
Lees verder ...
 
 
   CBS-cijfers derde kwartaal
Meer omzet, maar minder verkopen
In het derde kwartaal van afgelopen jaar boekte de detailhandel aanzienlijke groei in omzet in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, volgens het CBS. Ondanks deze positieve ontwikkeling valt op dat de werkelijke verkoopcijfers daarentegen zijn afgenomen. Het is essentieel dat retailers flexibel blijven en zich aanpassen aan de steeds veranderende marktomstandigheden.
Lees verder ...
 
 
   CBS cijfers over 2023
Dit najaar vertoonde een eerste dip
Het jaar 2023 begon nog met een consumptieve groei van ruim 5 procent. In de loop van dit jaar daalden deze bestedingen echter, om in dit najaar uit te komen op een daling met 1,9 procent. Met name ook de woonwinkels -zowel de meubels en het witgoed als dhz en keukens- werden getroffen door deze dip in bestedingen.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?