Presentatie van Holland Keukens en Seniorenbadkamer
 
Jaarvergadering Der Kreis en Mijn Bad:
'Holland in zicht' was het thema van de Jaarvergadering van Der Kreis op 23 mei 'op' Urk. Een goede gelegenheid om kennis te maken met het nieuwe shop-in-shop concept van Der Kreis: Holland Keukens. Daarnaast werd voor de leden van Mijn Bad de nieuwe seniorenbadkamer van HSK gepresenteerd.
 
Een concept waarbij diverse Nederlandse producenten betrokken zijn, zoals ATAG, Dekker Zevenhuizen, Luxalon en natuurlijk een Nederlandse producent van keukenkasten. Maar het was ook het jaarlijkse moment waarop de internationale cijfers van Der Kreis worden gepresenteerd. Die cijfers zijn zeer positief, zo kon worden meegedeeld. Waren er in 2009 al 2.216 deelnemers aangesloten bij de organisatie, in 2010 nam dit aantal toe tot 2.561, oftewel een groei met ruim 15 procent. Ook de omzet nam toe, namelijk met ruim 12 procent. De gemiddelde prijs van de verkochte keukens bleef daarbij (met + 0,76 procent) vrijwel gelijk: ca. 10.500 euro.
Der Kreis Nederland heeft eveneens, ondanks de teruglopende markt, het jaar 2010 afgesloten met een positief resultaat. "Het aantal aangesloten deelnemers is opgenomen met 18 in de keukens en 9 voor Mijn Bad. Hiermee kwam het totaal aangesloten winkels eind 2010 op 587 voor de keukens en 179 voor Mijn Bad. In mei 2011 is tot mei zelfs al een groei bereikt naar 819 deelnemers", zo meldt Marcel Crezee van Der Kreis Nederland.
Directeur Ernst-Martin Schaible van Der Kreis kon dan ook afsluiten met de uitnodiging: "Samen op weg naar succes - nu!"

55+ badkamer
Natuurlijk waren ook de ontwikkelingen binnen de badkamerformule Mijn Bad zichtbaar tijdens de jaarvergadering. Zo was er een presentatie van de seniorenbadkamer van HSK. "Ouderen hebben behoefte aan specifieke producten die qua gebruik bij hun leeftijd passen, maar qua uiterlijk en design aansluiten bij hun (jongere) leeftijdsgevoel. De detailhandel kan niet heen om de sterkte groei van 55-plussers in de samenleving. Deze generatie voelt zich nog jong en fit en wil dat zo lang mogelijk blijven. We stellen zij hoge eisen aan producten en zoeken ze vooral kwaliteit, comfort en service. En mocht het lichamelijk wat minder worden dan willen ze passende en mooie oplossingen. Der Kreis Nederland komt deze doelgroep op sanitairgebied tegemoet met mooie en praktische producten van HSK, optimaal vormgegeven voor de 55+ badkamer. Zo vallen bijvoorbeeld handgrepen naadloos weg in het design: steun zonder overduidelijk aanwezig te zijn."
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken