'In Nederland zit ons meest innovatieve team'
 
Directielid Jean Dufour van BSH:
Acht jaar geleden werd de Nederlandse keukenmarkt vanuit Duitsland gezien als een 'sprookjesprins', met maar steeds groeiende omzetten. Inmiddels voelen we ons vanwege de huidige crisis wellicht van 'prins' veranderd in een 'kikker'... Ziet men ons vanuit Duitsland ook zo? Jean Dufour, directielid van BSH ziet dit toch anders. 'We zijn erg trots op BSH Nederland, vanwege haar innovatief denken.'
 
“De Nederlandse keukenmarkt heeft al een paar jaar hoofdpijn van de gevolgen van de zwakke woningbouw”, geeft Jean Dufour aan. “Dat is voor ons als BSH niet zo’n probleem, want wij bekijken de situatie wereldwijd. Het ene jaar groeit de omzet in een bepaalde regio sterk en in een andere regio minder sterk; en een paar jaar later kan dat weer andersom zijn. De resultaten van BSH wereldwijd zijn uitstekend. Voor de Nederlandse retail is het echter wel een probleem. Wanneer de huidige situatie van tegenvallende omzetten nog een tijdje blijft bestaan, komt de handel in gevaar. We hebben echter in het verleden wel gezien, dat een periode van tegenvallende resultaten vaak wordt gevolgd door een gunstige periode met uitgestelde uitgaven door de consument.”
Opvallend is de doorbraak die Neff momenteel maakt op de Nederlandse markt. “Het is plotseling het sterkst groeiende merk in onze portfolio.”

Innovatief
Voor het BSH-concern is Nederland echter veel meer dan een land waar omzet behaald kan worden, geeft Jean Dufour aan. “We zijn erg trots op BSH Nederland, omdat zij erg innovatief zijn. In Nederland zit het meest innovatieve sales team dat we in Europa hebben! Een voorbeeld is de ontwikkeling van het flex-service concept, met ruimere servicetijden voor de consument. Dat zien we als een erg goed initiatief, dat we ook in andere landen willen doorvoeren.”
Erg blij is Jean Dufour ook met het cradle-to-cradle gebouw in Hoofddorp dat momenteel als hoofdkantoor voor BSH Nederland gebouwd wordt. “Het is een hele investering, maar ziet er dan ook heel goed uit. Het is een belangrijke stap in de toekomstige BSH-beleidsvoering in Nederland.
En de cradle-to-cradle filosofie past precies binnen het duurzaamheidsstreven van BSH, met aandacht voor de nieuwe energielabels en innovaties zoals de A+++ koelkasten en het zeolith-systeem in onze afwasautomaten. Dergelijke innovaties willen we blijven doen, ook op de komende IFA in Berlijn. Daarmee komt de keukenapparatuur opnieuw goed in de schijnwerpers.”
Elders in deze uitgave vindt u (vanaf pagina 34) meer informatie over BSH.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2011 - mei | Pagina(s) 9
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken