Aankoopproces consument in overgangsfase
 
Retailcongres over nieuwe media
Dat de consument door invloed van internet snel verandert is voor velen duidelijk, maar tijdens het nationale retailcongres 'What's going on in retailing?!' in Huis ter Duin in Noordwijk aan zee stipte Lucien van der Hoeven van GfK de belangrijkste trends aan.
 
Uit recent onderzoek van GfK blijkt dat de aloude aankoopcriteria als kwaliteit, verkrijgbaarheid en deskundig personeel nog steeds het hoogste scoren. Mobiele communicatiemogelijkheden, kredietfaciliteiten en branchevreemde assortimenten scoorden bijzonder laag. Robert Garf van IBM kondigde aan dat juist allerlei mobiele communicatiemogelijkheden in de toekomst een belangrijk deel uit gaan maken van het aankoopproces van consumenten. De zin en de onzin van mobiele communicatie, social media en online marketing passeerden de rest van het congres de revue met als afsluiter de vraag van dagvoorzitter Jeroen Smit aan Eva-Lotta Sjösted, algemeen directeur van IKEA Nederland: waarom verkopen jullie nog steeds geen artikelen via internet? Daarop moest zij zichtbaar noodgedwongen het antwoord schuldig blijven.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken