Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in STS 
 
   Positionering retailers
Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen
Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt diepgaande inzichten in de customer journey. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen en analyses van het onderzoek, met speciale aandacht voor de prestaties van verschillende retailers en de impact hiervan op de markt.
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
De Nederlandse badkamermarkt is voortdurend in beweging, waarbij consumenten en ontwerpers altijd op zoek zijn naar nieuwe en verfrissende ideeën voor badkamerinrichting. In dit artikel onderzoeken we de tien belangrijkste badkamertrends die de afgelopen vijf jaar hebben plaatsgevonden, gebaseerd op gegevens van 2019 tot en met 2023. De genoemde percentages geven aan hoeveel van de respondenten deze trend heeft genoemd. Aan het onderzoek namen 1.043 consumenten deel die in de voorgaande zes maanden een badkamer of badkamerproduct hebben gekocht of dat de komende zes maanden van plan waren.
Lees verder ...
 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Een mooie zomer gewenst
De komende weken geniet de redactie van Qumedia - vakbladen KIM• (Keuken- en Interieur Magazine), STS• (Sanitair- en Tegelspecialist), ZVM• (Zonvak Magazine) en KWM• (Karwei Management) - van de zomer...
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Internetbronnen bij zoektocht keukenapparatuur
In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de consumenten zich informeren. Zo blijkt internet een belangrijke informatiebron te zijn. In de analyse wordt gekeken naar welke internetbronnen dit specifiek zijn. Deze analyse omvat een grondige blik op de gegevens van de afgelopen vijf jaar.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Aanvullende informatiebronnen aanschaf keukenapparatuur
In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die consumenten raadplegen voor aanvullende informatie over specifieke eigenschappen van keukenapparatuur. Door de gegevens van de afgelopen jaren te vergelijken, kunnen trends geïdentificeerd worden, maar ook de veranderende voorkeuren van consumenten als het gaat om het verkrijgen van gedetailleerde productinformatie.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Zoekgedrag consument bij aanschaf keukenapparatuur
In de jaarlijkse onderzoeken van Qudata naar de aanschaf van keukenapparatuur is ook gekeken naar de manieren waarop consumenten hun zoektocht naar deze producten benaderen. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren, kunnen we patronen en verschuivingen identificeren die van invloed zijn op het koopproces.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Analyse eisen nieuwe keukenapparatuur
Jaarlijks onderzoekt Qudata onder ruim 1.000 kopers de ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur. Hierbij wordt ook dieper ingezoomd op de cruciale factoren die consumenten in overweging nemen bij de aanschaf van nieuwe apparaten. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren wordt inzicht gekregen in de evolutie van deze belangrijke overwegingen en hoe deze het koopgedrag beïnvloeden.
Lees verder ...
 
 
   Qudata retailers (1)
Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal
Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000 kopers ondervraagd. Onderdeel van dit onderzoek zijn vragen over waar en waarom men producten koopt. In dit artikel wordt gekeken hoe deze patronen zich de afgelopen vijf jaar hebben ontwikkeld.
Lees verder ...
 
 
   Qudata Onderzoek
Trends bij aankoop van keukenapparatuur
Elk jaar voert Qudata een grootschalig consumentenonderzoek uit onder een netto meer dan 1.000 kopers om inzicht te krijgen in het aankoopproces (Customer journey) van keukenapparatuur. Dit onderzoek biedt een waardevol perspectief op de dynamiek en verschuivingen binnen de markt, en helpt bedrijven om strategieën af te stemmen op de steeds veranderende behoeften en voorkeuren van consumenten.
Lees verder ...
 
 
   Qudata Consumentenonderzoek
Trends en voorkeuren keukenkopers
De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers.
Lees verder ...
 
 
   Klanten binden
Met Keukenwiki werken aan expertise
Olga Kuiper is trainer, verandercoach, schrijver en columnist en heeft de liefde voor de keukenbranche nooit losgelaten. Ze werkt met veel plezier aan de Keukenwiki, een kennisbank met onafhankelijke productinformatie met als doel de keukenverkoper en iedereen in de keukenbranche de kans te bieden zichzelf deskundiger te maken.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenverkopers
Waarom koopt klant bij u?
De Nederlandse keukenmarkt is een competitieve en dynamische sector waarin consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen. In 2022 voerde Qudata een uitgebreid marktonderzoek uit onder 1.000 consumenten die recentelijk keukenproducten hadden gekocht. Het doel was de Customer journey van de consument in kaart te brengen, waarbij ook inzicht werd verkregen in de factoren die hun keuze van winkelier beïnvloeden en de evolutie van de naamsbekendheid van de belangrijkste keukenretailers in Nederland.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?