Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Positionering keukenverkopers
Waarom koopt klant bij u?
De Nederlandse keukenmarkt is een competitieve en dynamische sector waarin consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen. In 2022 voerde Qudata een uitgebreid marktonderzoek uit onder 1.000 consumenten die recentelijk keukenproducten hadden gekocht. Het doel was de Customer journey van de consument in kaart te brengen, waarbij ook inzicht werd verkregen in de factoren die hun keuze van winkelier beïnvloeden en de evolutie van de naamsbekendheid van de belangrijkste keukenretailers in Nederland.
Lees verder ...
 
 
   Tuintrends 2024 Tuinbranche Nederland
Tuinbranche Nederland presenteert drie nieuwe tuintrends van 2024: Viva la Vida, Gentle Paradox en Meaningful Earth. Ontspannen, genieten en duurzaamheid gaan bij deze trends hand in hand samen. Viva ...
Lees verder ...
 
 
   Toekomst van E-commerce
Internetverkopen stijgen minder snel dan verwacht
Thuiswinkel.org, Shopping Tomorrow en GfK hebben de afgelopen jaren gezamenlijk uitgebreid onderzoek verricht naar het online uitgavegedrag van consumenten. In dit artikel vergelijken we de cijfers van GfK voor Thuiswinkel met die van Qudata over de afgelopen jaren in specifieker onze branches. De focus van die vergelijking ligt op de ontwikkeling van consumentenbestedingen via internet. Uit deze onderzoeken blijkt, dat de prognose van de groei van deze verkopen minder hard gaan dan oorspronkelijk gedacht.
Lees verder ...
 
 
   Samsung lanceert nieuwe Food app
Samsung kondigt de nieuwe wereldwijde app aan: Samsung Food. Het is een gepersonaliseerde AI-gestuurde voedings- en receptenplatform dat zich aanpast aan de behoeften en levensstijlen van de gebruiker...
Lees verder ...
 
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 21 december verschijnt de december-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
ZONVAK MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 14 december verschijnt de december-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Ontwikkelingen markt keukenapparatuur
Speciaalzaken blijven dominante afzetkanaal
De keukenapparaatmarkt is een levendige en dynamische sector waarin verschillende factoren, zoals verkoopkanalen en consumentenvoorkeuren, voortdurend in beweging zijn. Om meer inzicht te krijgen in deze complexe marktbewegingen, hebben we een diepgaande analyse uitgevoerd van het marktaandeel van diverse keukenapparaten, waaronder ovens, stoomovens, fornuizen, magnetrons, koffiezetapparaten en vaatwassers.
Lees verder ...
 
 
   Ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur
Keukenapparatuur in afzetkanalen en marktaandelen (1)
In dit artikel worden de ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur geanalyseerd aan de hand van de verkoopafzetkanalen en marktaandelen. Grafieken worden gebruikt om inzicht te krijgen in de trends en verschuivingen binnen de verschillende retailsegmenten. De focus ligt op de afzetkanalen, zoals keukenspeciaalzaken, huishoud- en/of electrozaken, woonwarenhuizen, bouwmarkten en bouwmaterialenhandels.
Lees verder ...
 
 
   Trends in keukenapparatuur (1):
Energiebesparing boven aan lijstje consument
Uit het meest recente onderzoek naar de aanschaf van keukenapparatuur blijkt dat de trends en de soorten apparatuur door de jaren heen niet schokkend veranderen. Zoals te verwachten kopen consumenten meer elektrische kookapparatuur en minder gaskookplaten. Energiebesparing is de top-trend.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken