Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in STS 
 
   Consumentenwensen (2)
Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer
De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op de cijfers uit het recente grootschalige consumentenonderzoek naar badkamerproducten, van 2020 tot 2024, laat duidelijke trends en veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij het inrichten of renoveren van hun badkamer.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenwensen (1)
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder andere gevraagd naar de trends die men ziet. De responses van de afgelopen vijf jaar laten zien welke trends in populariteit toenemen of juist afnemen volgens de perceptie van consumenten. Deze trends geven inzicht in de veranderende voorkeuren en prioriteiten van mensen bij het inrichten of renoveren van hun badkamers.
Lees verder ...
 
 
   Qudata retailers (2)
Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten
Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht. Eén van de vragen die wordt gesteld aan deze respondenten gaat overde naamsbekendheid van retailers in dit segment. Hieronder volgt een gedetailleerde analyse van de trends en verschuivingen in de badkamerbranche, woonbranche, bouwmarktsector en bouwmaterialenhandel van 2019 tot 2023.
Lees verder ...
 
 
   Positionering retailers
Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen
Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt diepgaande inzichten in de customer journey. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen en analyses van het onderzoek, met speciale aandacht voor de prestaties van verschillende retailers en de impact hiervan op de markt.
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
De Nederlandse badkamermarkt is voortdurend in beweging, waarbij consumenten en ontwerpers altijd op zoek zijn naar nieuwe en verfrissende ideeën voor badkamerinrichting. In dit artikel onderzoeken we de tien belangrijkste badkamertrends die de afgelopen vijf jaar hebben plaatsgevonden, gebaseerd op gegevens van 2019 tot en met 2023. De genoemde percentages geven aan hoeveel van de respondenten deze trend heeft genoemd. Aan het onderzoek namen 1.043 consumenten deel die in de voorgaande zes maanden een badkamer of badkamerproduct hebben gekocht of dat de komende zes maanden van plan waren.
Lees verder ...
 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Kopers van keukenapparatuur
Internetbronnen bij de aanschaf van keukenapparatuur
Het online landschap is van cruciaal belang geworden voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe keukenapparatuur. De afgelopen vijf jaar is het gebruik van verschillende internetbronnen onder kopers aanzienlijk veranderd, zoals blijkt uit recent onderzoek. Deze analyse op basis van een marktonderzoeken van Qudata onder kopers van keukenapparatuur over de afgelopen vijf jaren biedt inzicht in de verschuivingen in de voorkeuren van consumenten voor specifieke online kanalen.
Lees verder ...
 
 
   Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren
Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan ook de weg in subsidieland maar moeilijk vinden. En door de politieke onzekerheid overweegt meer dan 60% van de huiseigenaren met bouw- of verbouwplannen zelfs om verduurzamingsplannen uit te stellen.
Lees verder ...
 
 
   Analyse 2020-2024
Informatiebronnen bij aanschaf keukenapparatuur
De manier waarop consumenten informatie verzamelen over nieuwe keukenapparatuur is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Dit blijkt uit de resultaten van marktonderzoeken van Qudata uitgevoerd tussen 2020 en 2024 onder kopers van keukenapparatuur. Deze veranderingen geven inzicht in de verschuivingen in consumentengedrag, met name in het digitale tijdperk, en de blijvende relevantie van meer traditionele informatiebronnen.
Lees verder ...
 
 
   Een mooie zomer gewenst
De komende weken geniet de redactie van Qumedia - vakbladen KIM• (Keuken- en Interieur Magazine), STS• (Sanitair- en Tegelspecialist), ZVM• (Zonvak Magazine) en KWM• (Karwei Management) - van de zomer...
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Internetbronnen bij zoektocht keukenapparatuur
In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de consumenten zich informeren. Zo blijkt internet een belangrijke informatiebron te zijn. In de analyse wordt gekeken naar welke internetbronnen dit specifiek zijn. Deze analyse omvat een grondige blik op de gegevens van de afgelopen vijf jaar.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Aanvullende informatiebronnen aanschaf keukenapparatuur
In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die consumenten raadplegen voor aanvullende informatie over specifieke eigenschappen van keukenapparatuur. Door de gegevens van de afgelopen jaren te vergelijken, kunnen trends geïdentificeerd worden, maar ook de veranderende voorkeuren van consumenten als het gaat om het verkrijgen van gedetailleerde productinformatie.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Zoekgedrag consument bij aanschaf keukenapparatuur
In de jaarlijkse onderzoeken van Qudata naar de aanschaf van keukenapparatuur is ook gekeken naar de manieren waarop consumenten hun zoektocht naar deze producten benaderen. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren, kunnen we patronen en verschuivingen identificeren die van invloed zijn op het koopproces.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek
Analyse eisen nieuwe keukenapparatuur
Jaarlijks onderzoekt Qudata onder ruim 1.000 kopers de ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur. Hierbij wordt ook dieper ingezoomd op de cruciale factoren die consumenten in overweging nemen bij de aanschaf van nieuwe apparaten. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren wordt inzicht gekregen in de evolutie van deze belangrijke overwegingen en hoe deze het koopgedrag beïnvloeden.
Lees verder ...
 
 
   Qudata retailers (1)
Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal
Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000 kopers ondervraagd. Onderdeel van dit onderzoek zijn vragen over waar en waarom men producten koopt. In dit artikel wordt gekeken hoe deze patronen zich de afgelopen vijf jaar hebben ontwikkeld.
Lees verder ...
 
 
   Qudata Onderzoek
Trends bij aankoop van keukenapparatuur
Elk jaar voert Qudata een grootschalig consumentenonderzoek uit onder een netto meer dan 1.000 kopers om inzicht te krijgen in het aankoopproces (Customer journey) van keukenapparatuur. Dit onderzoek biedt een waardevol perspectief op de dynamiek en verschuivingen binnen de markt, en helpt bedrijven om strategieën af te stemmen op de steeds veranderende behoeften en voorkeuren van consumenten.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?