Maxeda ziet omzet licht dalen
 
Retailconcern Maxeda heeft de omzet vorig jaar zien teruglopen. Deze daalde met 1,2 procent naar 3,08 miljard euro. Toch vindt het moederconcern van winkelketens als V&D, Praxis, Bijenkorf en Hunkemöller dit een goede prestatie in een lastig financieel klimaat en een concurrerende markt. Ter vergelijking: de omzet van de totale detailhandel liet een daling zien van zeven procent.
 
"Na een uitdagend eerste half jaar, hebben de winkelketens de laatste zes maanden goed gepresteerd”, aldus het bedrijf. Volgens de cijfers investeerde Maxeda het afgelopen jaar 95 miljoen euro in 49 nieuwe winkels, waarvan veertien doe-het-zelfwinkels en 35 in het buitenland geopende modewinkels onder de vlag van Hunkemöller en M&S Mode. Daarmee komt het totaal winkels op 1363, waarvan vijftig procent te vinden is buiten Nederland.
Tevens laat Maxeda in het persbericht weten marktleiders te willen ontwikkelen die duurzame groei laten zien in hun markten. “In de loop van de tijd hebben we onze marktposities versterkt, een goede financiële staat van dienst opgebouwd en succesvolle groeiplannen ontwikkeld”, aldus Maxeda. “Onze voortdurende investeringen in onze winkelketens en in onze mensen en het bouwen van sterke management teams hebben bewezen het succesvolle recept te zijn voor het bereiken van leiderschap in retail.”
“Maxeda’s Doe-Het-Zelf groep blijft ondanks de iets mindere resultaten in vergelijking met vorig jaar een van de meest winstgevende en cash genererende Doe-Het-Zelf ondernemingen van Europa”, meldt bestuursvoorzitter Tony DeNunzio. Maxeda DIY is marktleider in de Doe-Het-Zelf sector in de Benelux. In de Nederlandse markt heeft Praxis een sterke positie. Formido heeft een sterke lokale marktpositie en maakt in toenemdne mate gebruik van zijn nieuwe Deco-DIY winkelconcept.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken