![]() |
Diverse uitdagingen voor 2022 De verwachting is dat in de loop van 2022 de diverse retailsectoren weer op hun normale groeiniveau komen. Naast die verwachte omzetontwikkeling zijn er echter wel diverse uitdagingen voor retailers e... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale De kracht van de financiële ratio’s Je onderneming laat een sterke groei zien. Dat heeft gevolgen voor je organisatie, ook op financieringsvlak, bijvoorbeeld voor het doen van noodzakelijke investeringen. Hoe zorg je nu voor passende fi... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale De kracht van de alternatieven Natale Valente is werkzaam als regiodirecteur voor NLInvesteert. Als ‘financieringsregisseur’ mobiliseert hij (groei-)kapitaal en ervaring om ondernemers vooruit te helpen. Dit doet hij door ondernemers met financieringsvragen te verbinden met publieke en private investeerders. Lees verder ... |
![]() |
Grote uitdagingen, ook na covid-19 De retailsector is al jaren in verandering en het speelveld is door covid-19 extra hard door elkaar geschud. Sinds begin juni zijn de coronamaatregelen voor winkels verder versoepeld en we komen dus s... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Klanttevredenheid onderzoeken Nu de consumentenbestedingen aan zaken in en om de woning ongekende hoogten evenaren, maken de planning en montagediensten overuren. De omzet van Nederlandse internetverkopers steeg sinds het begin v... Lees verder ... |
![]() |
De retail in 2020 De particuliere consumptie blijft naar verwachting ook in 2020 groeien en dat is positief voor de Nederlandse detailhandel. Desondanks maken we ons als Rabobank steeds meer zorgen over het feit dat ve... Lees verder ... |
![]() |
Velux Groep sterker uit 2013 De Europese kernmarkten Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zorgen nog altijd voor het grootste deel van de omzet van de Velux Groep. Buiten Europa boekte vooral de Amerikaanse markt in 2013 vooruitgang. Dit komt voor een deel doordat de Groep haar volledige productprogramma heeft geoptimaliseerd, wat door klanten goed is ontvangen. Nu is Europa aan de beurt. Lees verder ... |
![]() |
Goede cijfers Hunter Douglas Hunter Douglas heeft in de eerste helft van het jaar zowel de omzet als winst zien toenemen. Dat is gebleken bij de presentatie van de halfjaarcijfers. De onderneming boekte een winst van 76,1 miljoen dollar, vergeleken met 69,1 miljoen dollar een jaar geleden. Een toename van zowel omzet als winst voor Hunter Douglas. Lees verder ... |
![]() |
Pover overgenomen door Stobag Zwitserland 'We kunnen hierdoor een flinke stap vooruit zetten' Pover in Weesp is vanaf 1 april overgenomen door de Zwitserse fabrikant Stobag. Sinds 2004 was Pover al de Nederlandse agent van dit merk. In de fabriek in Weesp zullen nu ook terrasoverkappingen, serres en kozijnen voor de verkoop elders in Europa worden gemaakt. 'Daarnaast hebben we meer tijd om aandacht te besteden aan onze dealers.' Een gesprek met Fred Meulenkamp. Lees verder ... |
![]() |
Column Olaf Personeelstekort, ondernemerschap en educatie Personeel wordt voor retailers steeds belangrijker, niet alleen voor de verkoop aan klanten maar ook voor de ondersteuning van de retailoperatie. Het personeelstekort loopt momenteel echter steeds ver... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Het financieren van investeringsuitgaven en de CAPEX In de vorige editie heb ik jullie meegenomen in de werkkapitaal ratio’s. Nu gaan we het hebben over investeringen in bedrijfsmiddelen en de wijze waarop geldverstrekkers kijken naar de haalbaarheid va... Lees verder ... |
![]() |
(Deel 2) Het familiebedrijf: het bedrijf verkopen aan derden
“Help, we hebben geen opvolger” In een reeks artikelen nemen wij de lezer mee in de ins en outs van familiebedrijven, waarbij we in elke aflevering dieper ingaan op een specifiek thema. In de eerste aflevering las u een introductie over het familiebedrijf; wanneer ben je eigenlijk een familiebedrijf? Volgens de definitie die bij BDO wordt gehanteerd, wanneer er op beslissingsniveau meer dan één familielid actief is in een bedrijf, of wanneer er sprake is van opvolging op de loonlijst, bijvoorbeeld wanneer er kinderen werkzaam zijn in het bedrijf die nog geen beslissingsbevoegdheid hebben, maar waarvan het wel de bedoeling is dat zij in de toekomst het bedrijf overnemen. Lees verder ... |
![]() |
Column Olaf Zwijnenburg Commercie via smartphones groeit Uit Zweeds onderzoek blijkt dat desktops en laptops voor de consument niet meer de populairste devices zijn om online aankopen mee te doen. De smartphone wordt bij online winkelen steeds populairder. ... Lees verder ... |
![]() |
Natale Valente De kracht van de financiële ratio’s en hoe ze te gebruiken In mijn vorige column schreef ik over de solvabiliteitsratio. Solvabiliteit geeft aan of jouw onderneming op de lange termijn aan haar verplichtingen kan voldoen. Wil je weten of jouw onderneming in s... Lees verder ... |
![]() |
De kracht van lokale online platforms Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving... Lees verder ... |
![]() |
‘Reshoring’ terug op de agenda Naast de structurele veranderingen van de sector, die versterkt worden door de coronacrisis, zijn er nu ook andere uitdagingen voor de retailers: personeelstekort, stijgende grondstof- en energieprijz... Lees verder ... |
![]() |
De toekomst van de retail De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ... Lees verder ... |
![]() |
Omnichannel is het nieuwe normaal Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000... Lees verder ... |
![]() |
Financiering van groei op online platforms Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail. Online platforms nemen daarbij een steeds belangrijkere positie in. Retailers en merken staan voor de keuze om wel of niet te gaan sam... Lees verder ... |