Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
   Column Natale
Fysieke winkels in transitie
‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel in 1966...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Maak ambassadeurs van je klanten
Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo...
Lees verder ...
 
 
   Maart en april 2020
Eerste cijfers van de crisis worden zichtbaar
Wat zijn de eerste gevolgen van de corona crisis voor de woonbranche? Veel cijfers zijn natuurlijk nog niet beschikbaar. Maar we kunnen in ieder geval kijken naar de cijfers van CBS en vanuit Duitsland. De eerste conclusies: het consumentenvertrouwen is ingestort, maar de omzetten van onder meer de bouwmarkten plussen sterk.
Lees verder ...
 
 
   Positieve cijfers woonbranche
2019 was veel beter dan verwacht
De woonbranche maakte afgelopen jaar een prima periode door. De branche als geheel zag in 2019 een omzetstijging van 5,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van INretail. Vooral de segmenten van de meubels en de slaapkamers deden het goed. En de omzet van de keukens bleef ‘gewoon’ doorgroeien.
Lees verder ...
 
 
   Sunpoint draait door
Na enige weken van onzekerheid is er een overeenstemming bereikt met de AVZ-groep. De goede relatie met haar klanten en unieke kansen in de toekomst heeft de AVZ-groep doen besluiten een doorstart te ...
Lees verder ...
 
 
   Diverse faillissementen
De afgelopen zomer gingen diverse zonweringdealers failliet. Onder andere Ambiance Zonwering Markiezenfabriek Excelsior in Amsterdam. Eén van de medewerkers van Excelsior maakt een doorstart. Ook Van ...
Lees verder ...
 
 
   6% BTW nu ook op montage zonwering
De tijdelijke BTW-verlaging van 21 naar 6 procent vanaf 1 maart geldt ook voor de montage op zonwering. Over de zonwering zelf blijft de consument wel gewoon 21 procent BTW betalen. Branchemanager Mar...
Lees verder ...
 
 
   Duurzame logistiek door minder te rijden
Raamdecoratiebranche kiest voor duurzaamheid
De gezamenlijke raamdecoratie-producenten in Nederland hebben gekozen voor een duurzamere logistiek. Vanaf september 2012 rijdt distribiteur NE DistriService met minder auto's, waarbij de beladingsgraad zal toenemen. Deze maatregel zorgt tevens voor een reductie van brandstofgebruik en CO2.
Lees verder ...
 
 
Rondetafelgesprek over 'Hoe krijg ik meer traffic in de winkel?'
'Het wordt steeds lastiger om klanten in de winkel te krijgen'

Het was deze zomer rustig in de meeste showrooms. Het onderwerp van ons rondetafelgesprek is dan ook 'Hoe krijg ik meer traffic in mijn winkel?' Drie Limburgse dealers en een fabrikant schuiven aan. Een gesprek over je actief opstellen, het verbreden van het assortiment en meer halen uit bestaande klanten.
Lees verder ...
 
Jaarcijfers Hunter Douglas
Hunter Douglas behaalde in 2011 een omzet van 2,6 miljard dollar, vergeleken met 2,4 miljard dollar een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 142,8 miljoen dollar. Onder de streep bleef 77,5 ...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Lichte groei non food
Kengetallen laten wisselende stemmingen zien
Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Lente!
Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb...
Lees verder ...
 
 
   Bol.com groeit bijna 70 procent
Webwinkel bol.com zag haar verkopen in het vierde kwartaal van 2020 met 69,9 procent stijgen. In het derde kwartaal kwam er al 45,6 procent bij. Sinds de corona-uitbraak en de lockdown zijn veel consu...
Lees verder ...
 
 
   Branchecijfers over 2020
Weinig vertrouwen, maar veel ver-thuizing
In de afgelopen weken druppelden recente cijfers over het corona-jaar 2020 binnen uit binnen- en buitenland. Minder faillissementen, een laag consumentenvertrouwen en meer thuiswerken; met als gevolg meer ver-thuizing. Cijfers vanuit Duitsland geven aan, dat ook daar de meubel- en keukenbranches vanaf de zomermaanden in omzet groeiden.
Lees verder ...
 
 
   Corona-pandemie en ver-thuizing
Het jaar 2020 toont grillige cijfers
De corona-pandemie, een gedeeltelijke lockdown en het vaker (gedwongen) thuis verblijven, zorgden dit jaar voor grillige cijfers op gebied van het BBP, de (tegenvallende) totale consumentenbestedingen en de (opvallend positieve) bestedingen aan woninginrichting. We zetten de cijfers van het CBS over de eerste drie kwartalen op een rijtje.
Lees verder ...
 
 
   Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komende...
Lees verder ...
 
 
   Minder winkels en andere strategie
Het coronavirus heeft naast tijdelijke omzeteffecten ook meer structurele gevolgen. In de vorige edities noemden we hiervan al een aantal factoren. Het consumentengedrag verandert, waarbij een versnel...
Lees verder ...
 
 
   De woning wordt steeds belangrijker
‘Thuis blijven’ leidt tot omzetgroei wonen
De omzetstijging in de woonbranche is in het tweede kwartaal van dit jaar opvallend hoog, zo laat brancheorganisatie INretail weten, op basis van haar omzetmonitor. Voor de consument wordt -juist dit jaar- ‘thuis’ steeds belangrijker. De maand juni was een top-maand, met een omzetgroei van gemiddeld 27 procent.
Lees verder ...
 
 
   Sterke groei internetverkopen
De internet-omzet van de detailhandel heeft in de afgelopen maanden een sterke groei doorgemaakt. De omzet was in het tweede kwartaal van 2020 namelijk 54,8 procent hoger dan een jaar eerder, zo blijk...
Lees verder ...
 
 
   ADVERTORIAL
Uw berichten in onze dagelijkse nieuwsbrieven
In verband met de uitbraak van het Corona-virus en de consequenties hiervan voor onze abonnee’s hebben de redacties van Qumedia besloten om dagelijks een nieuwsbrief uit te brengen met relevante en actuele informatie. Mededelingen van de overheid, uitleg van deze maatregelen door experts en reacties van branchegenoten zullen hiervoor gebruikt gaan worden. Deze speciale bulletins zullen iedere dag rond het middaguur verspreiden.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken