Qudata brengt markten in kaart
 
BrancheBarometer Structuuronderzoeken verschenen
Deze maand zijn voor het eerst de BrancheBarometer Structuuronderzoeken verschenen. Qudata peilt maandelijks hoe het er voorstaat in de keuken- en badkamerbranche, de doe-het-zelfmark en de zonweringsector. In de vier structuuronderzoeken wordt per branche ingezoomd op de cijfers van de laatste twee jaar.
 
De standen van de barometers, dus de ?voelmeters? van de branches, worden bepaald door de vier panels, die elk uit circa 100 detaillisten bestaan. Die resultaten zijn vergeleken met de cijfers van CBW, CBS en CPB. Uit de KIM BrancheBarometers blijkt dat de keukenbranche met twee maanden vertraging reageert op het consumentenvertrouwen. De doe-het-zelf markt doet dat vrijwel direct, laten de BrancheBarometers van Karwei Management zien. De verschillen als het gaat om de omzetten in vergelijking met het consumentenvertrouwen zijn per branche nog veel groter, met name omdat het beslissingsproces bij de aankoop van een boormachine logischerwijs wezenlijk verschilt met de aanschaf van een keuken.
De BrancheBarometer Structuuronderzoeken verschijnen twee keer per jaar en zijn verkrijgbaar voor ? 195,- per exemplaar. De panelleden ontvangen het rapport gratis. Het rapport is te bestellen op www.qudata.nl.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Marktonderzoek, Economie
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken