HOI maakt oplages betrouwbaar
 
De vak- en consumentenbladen van Qumedia zijn allemaal aangesloten bij de HOI, het Instituut voor Media Auditing. De HOI is een onafhankelijke organisatie met als doel het publiceren van betrouwbare, onderling vergelijkbare en overzichtelijke oplagecijfers of andere verspreidingsdata van in Nederland verschijnende media.
 
Door het verzamelen, specificeren, controleren en publiceren van oplages per kwartaal levert HOI een belangrijke bijdrage aan de 'accountibility' van reclamebestedingen van adverteerders. Betrouwbare oplagecijfers zijn zeer belangrijk. Enerzijds voor de adverteerders en mediabureaus die hun mediakeuze deels op deze cijfers baseren. Anderzijds voor de uitgeverijen die door betrouwbare en gecontroleerde oplagecijfers aan te leveren een kwaliteitsstempel verwerven waarmee zij zich onderscheiden van vakgenoten. HOI is onafhankelijk en is toegankelijk voor iedere uitgeverij van dagbladen en tijdschriften in Nederland. Het bestuur bestaat inmiddels uit elf leden en is samengesteld op basis van gelijkwaardigheid uit enerzijds adverteerders (BVA) en mediabureaus (PMA) en anderzijds uitgevers van tijdschriften (NUV en UVW) en dagbladen (NDP).
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Marketing, Media, Economie
 
Relevante publicaties
Vertaal via Google