Qumedia investeert in kwaliteit
 
Abonnees waarderen onafhankelijkheid redactie
Qumedia heeft het afgelopen jaar nadrukkelijk geïnvesteerd in de kwaliteit van de redactie van haar vakbladen. "We gaan meer aan onderzoek en research doen", zegt uitgever Arnold Jansen. "We willen de abonnees nog beter berichten en relevante informatie geven waar zij in de bedrijfsvoering verder mee kunnen."
 
Volledige redactionele onafhankelijkheid was tot nu toe al een groot goed binnen Qumedia. De redactie van de verschillende vakbladen opereert volledig onafhankelijk van de advertentieafdeling. "Gedegen journalistiek is het uitgangspunt bij alles wat wij doen", zegt Peter Besselink van Feruzzi, de verzelfstandigde redactieafdeling van Qumedia. "Nieuws is nieuws en overal passen we het principe van hoor en wederhoor toe. Dus we laten alle partijen aan het woord. Hierdoor zijn we in staat bladen te maken waar de lezers naar op zoek zijn. Ook adverteerders zijn daar het meest bij gebaat. Op het moment dat een blad een groot bereik heeft en goed gelezen wordt, krijgt een advertentie de maximale aandacht."

Eigen onderzoek
De vakbladen van Qumedia gaan de komende tijd nog meer aandacht besteden aan onderzoek en research. Onder andere door intensief samen te werken met onderzoeksbureaus als Van Es Marketing, Bouwkennis en USP Marketing Consultancy. Dit najaar verschijnen verschillende nieuwe rapporten waaronder het grote driejaarlijkse onderzoek naar de keuken-, sanitair- en tegelmarkt. Deze enquête gebeurt in samenwerking met Qudata, ons eigen onderzoeksbureau. Daarnaast komen er meer eigen onderzoeken. Hiervoor is dit voorjaar Derk-Jan Rouwenhorst als redacteur Onderzoek & Research aangetrokken.

Waardering
Verder is het belangrijk om te weten dat alle vakbladen van Qumedia zijn aangesloten bij de HOI. Deze onafhankelijke organisatie controleert en publiceert elk kwartaal de oplagecijfers. Uitgeverijen die betrouwbare en gecontroleerde oplagecijfers aanleveren, verwerven zo een kwaliteitsstempel waarmee ze zich kunnen onderscheiden van hun vakgenoten. Maar het belangrijkste is natuurlijk het eindoordeel van de lezer. Uit onafhankelijk onderzoek van Van Es Marketing blijkt dat Keuken & -Interieur Magazine, Sanitair & Tegel Specialist en Zonvak Magazine veruit het best gelezen en meest gewaardeerde bladen zijn in hun branche. Een prima stimulans om op de ingeslagen weg door te gaan!
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Marketing, Media, Economie
 
Relevante publicaties
Vertaal via Google