De rust is terug bij VKG
 
'We willen u als jongleur ondersteunen'
'We hebben als VKG een hectisch jaar achter de rug, maar nu is de rust weer terug', zo opende Ivo Metz op 21 april de jaarvergadering van deze inkooporganisatie. 'We willen zelfs meer dan een inkooporganisatie zijn', aldus directeur Leo van der Velde. 'Met al zijn aandachtsvelden is een zelfstandige ondernemer een soort jongleur, die wij als dienstverleners graag willen ondersteunen.'
 
De VKG wil zich in haar positie binnen de MHK Groep ontwikkelen tot een volledige retailservice-organisatie. 'Daardoor hoeft de ondernemer zelf als jongleur minder ballen in de lucht te houden', zo kregen de aanwezige VKG-leden te horen. De overige gasten kregen, om dit te onderstrepen, in een paralelprogramma zelfs daadwerkelijk een jongleursoptreden te zien.
Het gaat inmiddels goed met de VKG in Nederland. 'Er zijn momenteel 82 leden, met nog een aanvraag van een zestal nieuwe leden. Al is het natuurlijk wel jammer dat er enkele leden vertrokken zijn', geeft marketing manager Ivo Metz weer.
In 'de wandelgangen' gaven de aanwezige leden aan, dat ze een bewuste keuze hadden gemaakt om VKG-lid te zijn en te blijven. 'Daar zijn heel goede redenen voor', zo werd door hen opgemerkt. 'Enerzijds zijn dat het financiele plaatje en de bijbehorende condities. Anderzijds weten we wat voor knowhow ze hier in huis hebben en kunnen we hier in een al rijdende trein zitten.'

Think global, act local
'We hebben afgelopen jaar goede resultaten geboekt, ook al ging het met de totale markt wat minder. Daaraan kunnen we samen een positief vervolg geven', vervolgde Ivo Metz. Het thema van deze jaarvergadering was dan ook 'Samen'.
Daarbij zullen we de VKG, maar eigenlijk de gehele Nederlandse keukenmarkt, ook in Europees perspectief moeten bekijken, zo gaf Werner Heilos van de MHK Gruppe aan. Hij schreef tijdens de jaarvergadering 'historie', door zijn toespraak geheel in het Nederlands te houden. 'We moeten ons realiseren, dat de schaalvergroting in de concentratie op de Europese markt steeds verder toenemen, met als voorbeelden de posities van spelers als BSH aan producentenzijde en Culinoma -de joint venture tussen De Mandemakers Groep en Nobia- aan verkoopzijde. We moeten daar op de juiste manier op inspelen. Think global, act local!'
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2008 - mei | Pagina(s) 7
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google