Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Zonvak Magazine
Directeur Kees Commijs zorgt voor frisse wind
Luxaflex stelt dealer centraal
Sinds Kees Commijs tweeënhalf jaar geleden aantrad als directeur van Luxaflex Nederland waait er een frisse wind. 'We zijn actiever, de collectie is trendyer en we stellen de dealer nog meer centraal.' Nieuws op het gebied van marketing is narrowcasting, televisiebeelden in de winkel waarmee de klant wordt geïnspireerd.
Partijen die kunnen helpen bij een bedrijfsovername (3)
De notaris, de accountant en de specialist
Op de weg naar een bedrijfsovername kruisen tal van adviseurs je pad. Bij de Kamer van Koophandel kun je bijvoorbeeld een nuttig pakket opvragen met allerlei tips. Diverse specialisten werpen zich op als dienstverlener. In dit artikel beperken we ons tot vier partijen: de notaris in de persoon van Albert van Hoff, het Centrum voor Bedrijfsopvolging, een accountantskantoor in de vorm van BDO en Marktlink.<br>
Column Management
Internet
Tijdens de internethype van een paar jaar geleden hoorde je optimisten verkondigen dat binnen enkele jaren de detailhandel weggevaagd zou zijn, omdat mensen alles via internet zouden gaan bestellen. I...
Zonweringbranche heeft eigen geschillencommissie
De zonweringbranche heeft zijn eigen geschillencommissie. Voorzitter Raymond Sneek van Romazo Consumenten tekende daarvoor op 14 februari een contract met de Stichting Garantiefonds. <br>
Column Management
Hard franchise
In de afgelopen maanden heb ik een aantal keren met organisaties gewerkt om te helpen bij het opzetten van een retailformule. Daarbij wilde men eigenlijk franchise. Vanwege de gevoeligheden bij de bet...
Managing Director Aad Kuiper van Hunter Douglas:
'Er zullen steeds minder fabrikanten overblijven"
Met de overname van AVZ en Smits Rolluiken en Zonwering heeft de Ierse bouwgigant CRH zich vorig jaar op de Nederlandse markt gestort. Hoe kijkt Hunter Douglas, moedermaatschappij van onder andere Luxaflex, Sunway, Mado en Schellekens & Schellekens tegen deze ontwikkeling aan? Een gesprek met Managing Director Aad Kuiper. <br>
Column Financieel
Eerder stoppen met werken?
De meeste werkers willen graag eerder stoppen met werken. Als werkgever kunt u zich onderscheiden door uw werknemers hierin te faciliteren. Zo kunt u uw werknemers extra laten sparen of gebruik laten ...
Retail's Big Show in New York (2)
Klanten in de watten leggen
Klanten verwennen en de meerwaarde van de winkelfomule. In het vorige verslag van de Retail's Big Show in New York, de grootste retailhappening ter wereld, gingen we nadrukkelijk in op de 'harde' kant van retailmarketing. Oftewel: hoe kan ik op basis van onderzoeksmateriaal mijn klanten nog meer tevreden stellen? Dit keer de aandacht voor de zachte kant. Hoe kan ik de klant eens lekker verwennen?
Column Management
Bureaucratie
Dezer dagen las ik het boek 'Good to Great' van Jim Collins. Het gaat over de vraag: welke zijn de factoren die er toe leiden dat sommige bedrijven veel sneller groeien en veel winstgevender zijn dan ...
Retail's Big Show in New York toont laatste trends op retailgebied (1)
Klantwaarde wordt opnieuw belangrijk
De creativiteit om klanten extra te verleiden, begint het nu eindelijk te winnen van ketenoptimalisatie. En daarmee breken retailers eindelijk met het marketingdenken uit de jaren tachtig en negentig, toen de aandacht vooral uitging naar kostenvermindering en ketenoptimalisatie. Termen als Efficient Consumer Resonse (ECR) en Electronic Data Interchange (EDI) maakten toen die dienst uit, terwijl het accent nu verschuift naar consumer centric marketing. Oftewel: welke keten slaagt er het beste in om klanten extra te verwennen?
Vorige |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
'Bewustwordingsproces binnen en buiten onze organisatie'
Werkbladen: Arte investeert in MVO
Werkbladenproducent Arte uit Helmond heeft als eerste in de branche het MVO Prestatieladder-certificaat niveau 3 gehaald. 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen heeft bij ons altijd hoog op de agenda gestaan', bevestigt Hugo van Osch, directeur van Arte. Welke concrete stappen nam het bedrijf daarbij?<br>
Ir. Erik van Engelen (49) gaat per 1 maart a.s. aan de slag als nieuwe directeur van UNETO-VNI. Hij was werkzaam als directeur van Stichting Groen Gas Nederland en manager Innovatie bij RWE AG (D). Hi...
Alno koopt Logismo
Alno heeft de aandelen van drie operationele bedrijven van haar logistieke dienstverlener Logismo voor 100 procent overgenomen. De keukenproducent neemt hiermee haar logistiek in eigen handen. Daarnaa...
Nieuw beleid gericht op 'clicks & bricks'
DMG laat klassieke marketing los
Detail Management Groep (DMG), de franchiseformule voor Deco Home en Verf & Wand, heeft haar beleidsplan voor de komende acht jaar gepresenteerd. Multichannel, de 24-uurseconomie en onderscheidend vermogen zijn daarin sleutelbegrippen. <br>
Karwei Mijdrecht de beste
Karwei Mijdrecht is uitgeroepen tot 'beste Karwei van Nederland 2011'. De vestiging dankt deze verkiezing aan haar goede prestaties tijdens de Verkoopcompetitie 2011. <br><br>
Miranda Brugman Market Manager DHZ bij Knauf
Knauf verwelkomt Miranda Brugman (1967) als nieuwe Market Manager DHZ. Zij is eindverantwoordelijk voor het totale marketingbeleid van Knauf in het retailkanaal.
Tijdelijk hoofd inkoop Hornbach<br>
Hornbach Nederland heeft na bijna tien jaar dienstverband afscheid genomen van hoofd inkoop Matthieu Moons. Hans van Bemmel heeft voorlopig de verantwoordelijkheden overgenomen. Van Bemmel is het aan...
'Samenwerking vermindert faalkosten'
De beste contractvorm om faalkosten te verminderen, is samenwerking in een bouwteam. Dat zeggen marktpartijen in de bouw in een onderzoek van Bouwkennis. Zo'n 40 procent van de bouwprojecten wordt reeds op deze manier gerealiseerd. De bouwsector verwacht dat dit toeneemt.
Klusmeester streeft naar topniveau
'De kleinste, maar de beste'
De kracht van klusorganisatie Klusmeester? 'Kwaliteit', antwoordt directeur Klaas van der Ploeg zonder enig aarzelen, maar zich tegelijkertijd realiserend dat die woorden niet al te verrassend klinken. 'Iedereen zegt natuurlijk dat die kwaliteit levert. Maar het verschil is dat Klusmeester dat ook echt invult.'
PPG beschermt verfspecialisten tegen oneerlijke concurrentie
Dwangsom voor Verfkampioen Den Bosch
De Rechtbank Den Haag heeft De Verfkampioen Den Bosch een dwangsom van 77.000 euro opgelegd. Ondanks een eerder opgelegd verbod, bleef het bedrijf verf verkopen onder het Sigma Coatings-merk, terwijl die verf niet was bereid in overeenstemming met het PPG-mengprocedé.<br>
Vorige |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
Volgende