Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Zonvak Magazine
Column Management
Woonverbeteraars
Als je kijkt naar de manier waarop veel winkelbedrijven met hun klanten communiceren dan is zichtbaar dat er echte mannen aan het roer staan. De strijdkreten vliegen je om de oren. 'Harde actie', 'sup...
Winkeliers scoren met het EK
Niet alleen supporters, maar ook Nederlandse winkeliers kijken reikhalzend uit naar de start van het Europees Kampioenschap voetbal. Bij goede prestaties van het Nederlands Elftal kan de Nederlandse detailhandel een omzetimpuls van meer dan 100 miljoen euro verwachten.
Branchevervaging wonenbranche hoogtepunt gepasseerd
Woninginrichter wordt specialist
Branchevervaging in de wonenbranche is het hoogtepunt gepasseerd. Woninginrichters versmallen het assortiment en concentreren zich steeds vaker op de belangrijkste productgroepen; vloerbedekking en raambekleding. De sterkste omzetgroei wordt gerealiseerd met de verkoop van zachte vloerbedekking.
Internetgebruik parketspeciaalzaken
Parketspeciaalzaken gebruiken internet steeds meer en intensiever. Zowel op het gebied van inkoop als verkoop is dit medium niet meer weg te denken in de parketbranche. Dit blijkt uit het recent uitgevoerde onderzoek onder parketspeciaalzaken in Nederland door Van Es Marketing Services. De onderzoeksresultaten zijn in het Marketingrapport Parketspeciaalzaken 2008 uiteengezet.
Daling omzet detailhandel
In maart 2008 heeft de detailhandel 3,4 procent minder omzet behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het is voor het eerst in bijna 3 jaar dat er in de detailhandel sprake was van omzetverlie...
Edward Lubbers van Lugo Zonwering:
'Met onze vierde vestiging dekken we de regio af'
Met de opening van de nieuwe vestiging in Enschede staat de teller voor Lugo Zonwering nu op vier filialen. Het familiebedrijf kiest zorgvuldig haar momenten van groei en die strategie heeft de afgelopen jaren zijn vruchten afgeworpen. Filiaalmanager Edward Lubbers vertelt over het vestigingsbeleid, de merkenstrategie en de veranderingen in de markt.
Het ZonvakForum
Webshops zijn de toekomst voor de branche
Vormt het fenomeen webshop een bedreiging of een kans voor de zonweringbranche? In het ZonvakForum, een nieuwe rubriek, geven branchegenoten ongezouten hun mening.
Column Opinie
Forum
Een vakblad maak je niet alleen. Een vakblad maak je samen. Samen met de branche. Een goed voorbeeld is het ZonvakForum dat we in deze uitgave zijn begonnen. In elke Zonvak Magazine lanceren we voorta...
Winkel moet wel webshop openen
Het hele assortiment moet op internet. De combinatie van gewone winkel en webshop is onontbeerlijk geworden, stelt de Raad Nederlandse Detailhandel (RND). Winkels die nog geen of geen deugdelijke digi...
Klanten oriënteren zich steeds minder vaak via zoekmachines
Stijgende populariteit internet niet van invloed op de winkelverkoop<br>
Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in het aanschaffen van producten via internet. Uit onderzoek blijkt dat het aantal online shoppers in 2007 wederom is toegenomen, maar dat de stijgende populariteit van internet geen invloed heeft op de winkelverkoop. Daarbij valt vooral op dat websites van winkels populairder worden onder de consumenten en de stijging van het gemiddelde uitgegeven bedrag verdubbelde ten opzichte van 2006.
Vorige |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Formule Trendhopper Keukens
Keukeninterieur toevoegen aan meubels
VME is als organisatie binnen de Nederlandse keukenmarkt nog vrij onbekend; en dat is vreemd, gezien haar enorme omzetvolume in Duitsland en daarop gebaseerde scherpe inkoopcondities. Daarin komt nu verandering, met de opstart van een nieuwe formule: Trendhopper Keukens. We spreken in Hilversum met Henk Voortman en Bart de Jager van VME.
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Points of Engagement
De rol van fysieke winkels in het retaillandschap is sterk veranderd. Technologie heeft de veranderingen in consumentengedrag mogelijk gemaakt en deze ontwikkeling zal doorzetten. ‘Internet of Thing...
Jos Voss, RaboResearch
Winkel wordt 'point of engagement'
De rol van fysieke winkels in het retaillandschap is sterk veranderd. Door fundamentele sectorveranderingen is het bezoeken van de winkel voor de consument een keuze geworden, stelt Jos Voss, sectorspecialist Retail bij RaboResearch. 'Winkels blijven veranderen en dat biedt nieuwe kansen door Points of Engagement.'
Een lekkend dak
‘Never waste a good crisis...’ Beroemde woorden van oud-politicus Winston Churchill. Zijn overleg met Sovjet-leider Stalin in die crisisperiode leidde na deze woorden tot oprichting van de Verenig...
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Positief geluid
Wat een positieve geluiden klinken er van alle kanten. Het voelt goed het eerste nummer van dit jaar te beginnen met mooie cijfers. De werkgelegenheid trekt aan. De orderportefeuilles in de bouw zijn ...
Opvolger: Frits Voorhout
Jan van den Ham weg bij Formido
Jan van den Ham zal, na bijna 11 jaar te hebben gewerkt als algemeen directeur Formido Bouwmarkten b.v. op eigen verzoek per 1 mei a.s. stoppen bij Formido om meer tijd aan zijn privéleven te bestede...
Boer bouw- en woonwarenhuis
Bouwmarkt kiest voor trendy wonen
Bijna zestig jaar geleden begonnen als sloopbedrijf, groot geworden als bouwmaterialenhandel en inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste bouw- en woonwarenhuizen van ons land, met tal van specialisten onder één dak en een assortiment dat behalve praktisch en uitgebreid ook steeds meer het stempel trendy verdient. <br>
Vorige |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
Volgende